In primul trimestru Cosmote a atras un numar de 621.869 de clienti, baza de clienti fiind in crestere cu 17% fata de trimestrul anterior si cu 128% fata de aceeasi perioada a lui 2007. Dintre clientii noi, 111.000 sunt abonati, restul fiind clienti pre-paid.
Din cauza proportiei crescute a utilizatorilor pre-pay si a tarifelor scazute pe acest segment, ARPU (venitul mediu pe utilizator, unul dintre cei mai importanti indicatori din industrie – n.r.) a scazut pana la 4,9 euro, fata de 5,8 euro in primul trimestru al lui 2007.
Vedeti cum a evoluat indicatorul ARPU in ultimul an, comparativ cu cresterea bazei de clienti. Se poate observa cum in trimestrul doi din anul trecut compania a reusit sa creasca simultan baza de clienti si ARPU, dupa care acest indicator a scazut continuu, pana la 4,9 euro in T1 din acest an.
Veniturile operatorului de telefonie mobila Cosmote Romania au crescut cu 94% in primul trimestru, la 53,2 mil. euro, fata de 27,38 mil. euro in aceeasi perioada a anului precedent. Compania si-a redus pierderile cu 26,9%, pana la 7,7 mil. euro, potrivit datelor publicate joi de actionarul majoritar OTE.
61% dintre noii clienti Cosmote Romania au provenit din parteneriatul companiei cu Germanos, ponderea crescand cu 3 puncte procentuale de la an la an.