- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cosmote si Vodafone au atras cei mai multi clienti in urma introducerii portabilitatii

06 Jan, 15:32 • Redactia DailyBusiness
Aproximativ jumatate din cele 14.000 de portari realizate in cazul telefoniei mobile in primele doua luni de la lansarea serviciului au fost realizate catre reteaua Cosmote Romania, potrivit datelor furnizare de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC).
Cosmote si Vodafone au atras cei mai multi clienti in urma introducerii portabilitatii

Astfel, Cosmote Romania a atras 5.960 de portati, 42% din total, urmat de Orange Romania, cu 4.167 de portati, 29%, Vodafone Romania cu 3.778 de portati, 26% din total, RCS&RDS cu 210 portati, si Telemobil – 41 de portati.
[img=70]Pondere din totalul clientilor portati, atrasi de operatorii respectivi[/img]
In ceea ce priveste telefonia fixa, pana in prezent au fost portate 1.694 numere, cel mai mare numar de portati fiind inregistrat de Vodafone Romania cu 32% din total, adica 555 de portati. Acesta a fost urmat de UPC cu 425 portati si RCS&RDS cu 403 portati.
[img=61]Pondere din totalul clientilor portati, atrasi de operatorii respectivi[/img]
„Asa cum anticipam, cele mai multe portari se produc in zona telefoniei mobile. Numarul de cereri inregistrate, ca si numarul de portari efectuate, corespund estimarilor noastre. Pana acum, numarul maxim de portari permise fiecarui operator pe zi era de 300. incepand de astazi vom majora aceasta limita progresiv, atat cat va fi necesar, in functie de numarul de solicitari care vor fi inregistrate”, a declarat Liviu Nistoran, presedintele ANC.

Numarul de cereri din primele doua luni de la lansarea portabilitatii numerelor a fost de 25.000, peste 21.000 din acestea fiind pentru numere de telefonie mobila, potrivit datelor ANC.

Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobila a depasit 100% pe piata locala, care este una dintre cele mai concurentiale din Europa.

Portabilitatea permite schimbarea furnizorului de telefonie cu pastrarea numarului de telefon, diminuandu-se reticenta utilizatorilor la schimbarea furnizorului de servicii de telefonie si asigurandu-se o mai mare libertate de alegere.

Urmărește Daily Business pe Google News