Totusi, oficialii companiei spun ca Dell va creste mai rapid decat alti producatori de computere. Printre concurentii Dell in Romania se numara companii precum HP, Acer sau Fujitsu-Siemens. La nivel mondial, Dell este al doilea producator de computere, pe primul loc fiind HP.
„In conditiile in care se estimeaza ca alti producatori de computere vor inregistra o crestere mai mica de 50%, Dell Romania va castiga in cota de piata”, a spus Mateescu care a subliniat ca targetul companiei sale este ca „in cel mai scurt timp” sa ajunga lider de piata ca valoare a vanzarilor.
Conform unui studiu IDC citat de oficialii companiei, Dell Romania s-a clasat in primele trei locuri, din punct de vedere al valorii vanzarilor de computere, in anul 2006. Compania avea la jumatatea anului trecut o cota de piata de 7,6% pe toate segmentele de computere, conform IDC.
Cresterea din 2007 va fi distribuita in mod egal pe fiecare segment de activitate al Dell, a mai spus Mateescu. Compania comercializeaza computere desktop, laptop-uri si servere.
Pentru a sustine marirea profitului in segmentul de afaceri, Dell a lansat luni o noua gama de laptop-uri destinate clientilor companii. Producatorul asteapta o crestere puternica a cifrei de afaceri ca urmare a acestei decizii, in situatia in care 85% din veniturile companiei provin din vanzari catre clienti business.
„Odata cu cresterea veniturilor in Romania, vanzarile de laptop-uri au inregistrat o crestere semnificativa anul precedent, mai ales in cadrul clientilor business”, a spus Dragos Mateescu, specificand ca noile notebookuri disponibile si in Romania pot fi comandate pe internet, nefiind disponibile in sistem retail si targeteaza in special persoanele juridice.
Noile sisteme notebook din gama Latitude au preturi cuprinse intre 640 euro si 1.135 euro fara TVA. De asemenea, doua noi laptopuri pot fi dotate cu hard-disk-uri mobile pe tehnologie flash (SDD) de 32 GB, preturile pentru un astfel de drive pornind de la 425 euro.
In acelasi efort de crestere a incasarilor, Dell va oferi companiilor mari din Romania servicii pentru dezvoltarea infrastructurii IT, incepand cu a doua jumatate a anului, a declarat Mateescu.
„Anul acesta ne vom alinia schimbarii de strategie a Dell la nivel mondial si vom pune accent pe serviciile de infrastructura IT”, a declarat Mateescu.
Printre serviciile care vor fi oferite de Dell se numara, de exemplu, cele de consultanta pentru optimizarea consumului de energie electrica in cadrul centrelor de date din companii. Conform lui Mateescu, se poate ajunge la o economie de curent electric de pana la 40%.
Dell va deschide in acest an doua noi centre de productie, unul in Brazilia si unul in Polonia. Mark Bulton, Director de Marketing Dell in regiunea EMEA a spus pentru DailyBusiness ca in viitor, odata cu dezvoltarea infrastructurii din Romania, nu este exclus ca aceasta tara sa fie centrul unor investitii de acest gen.
In ultimul trimestru al anului trecut, Dell a vandut la nivel mondial cu 8,6% mai putine computere, pana la 9,6 milioane unitati.