„Rata de crestere a segmentului de terminale mobile a fost negativa in 2008 fata de 2007, desi numarul de smartphone-uri comercializate a crescut in mod semnificativ. Cu toate acestea, scaderea preturilor si deprecierea leului in comparatie cu euro au dus la o scadere de 4,5% a valorii pietei de telefoane mobile pe anul 2008″, conform studiului GfK.
Trimestrul patru al anului trecut a fost cel mai bun in ceea ce priveste vanzarile de telefoane mobile, cand s-au comercializat telefoane (inclusiv smartphone-uri – n.r.) in valoare de 110 mil. euro, in scadere cu 0,6% fata de valoarea inregistrata in aceeasi perioada a lui 2007.
In trimestrul trei s-au comercializat telefoane mobile in valoare de 92 mil. euro, in trimestrul doi – de 73 mil. euro, in timp ce in perioada ianuarie-martie 2008 s-au comercializat terminale mobile in valoare de 87 mil. euro.
Valoarea pietei aparatelor foto (aparate compacte, D-SLR-uri si rame digitale foto – n.r.) a crescut in 2008 cu 22,6%, pana la o valoare de 64 mil. euro, in ciuda faptului ca in trimestrul patru a scazut cu 8,2%, pana la 16 mil. euro.
„Desi vanzarile de aparate D-SLR au crescut si in trimestrul patru, principalul segment al pietei – aparatele foto compacte – a inregistrat un trend de vanzari descendent. Segmentul de rame digitale foto a inregistrat anul trecut o crestere foarte mare, castigand importanta continuu in Romania”, conform studiului GfK.
Segmentul de camere D-SLR a inregistrat cresteri „de trei cifre” fata de anul 2007, in timp ce nisa camerelor foto compacte, de o singura cifra.