Pe masura ce efectele recesiunii sunt din ce in ce mai puternice, consumatorii americani isi indreapta atentia catre computerele mai ieftine in detrimentul celor cu preturi mari. Desi Apple a lansat toamna trecuta un model de laptop cu pret de 1.000 $, compania nu a redus in mod semnificativ preturile desktop-urilor.
„Asistam la schimbarea comportamentului consumatorilor, care se indreapta din ce in ce mai mult catre produse mai ieftine in detrimentul celor ce ofera valoare adaugata. Or, Apple vinde valoare”, este de parere Stephen Baker, vice-presedinte al companiei NPD.
Cu toate acestea, este foarte putin ca Apple sa intre pe segmentul computerelor ieftine si sa concureze cu alti jucatori de pe aceasta nisa. Intr-o conferinta de presa de la finele anului trecut, Steve Jobs, director executiv al companiei, a declarat ca „noi nu stim sa construim computere de 500$ care sa nu fie gunoi” (that’s not a piece of junk – in original).
Circa 70% din vanzarile de computere ale Apple la nivel global sunt laptop-uri, conform companiei.