Companiile incearca, in perioadele de criza, sa faca economii, renuntand la lucrurile care par mai putin importante si care nu dau rezultate, pe termen scurt, si uneori, la angajatii pe care i-au format in ani de activitate si in care au investit resurse si incredere.
Cu toate acestea, managerii marilor companii stiu ca pastrarea unui bun profesionist inseamna un cost mai mic decat inlocuirea acestuia.
In situatia in care un angajat foarte important cere o marire de 10% a salariului, managerii cu experienta vor sta putin pe ganduri si se vor intreba daca isi permit sa piarda un angajat bun pentru cateva procente in plus la salariu.
Un profesionist bine platit nu va putea fi inlocuit imediat, in mecanismul firmei: vor aparea intarzieri, adaptari dificile la noile sarcini, ritm de lucru diferit. Toate acestea inseamna bani pierduti si oportunitati ratate.
Analistii din resurse umane spun ca exista posibilitatea ca, in marile companii romanesti, angajatii sa primeasca majorari de salariu, dar atrag atentia ca asta inseamna si o crestere a volumului de munca si a normelor.
In situatia actuala a economiei, nu exista domenii despre care se poate afirma clar ca se fac angajari. In schimb, se poate vorbi despre companii care, in ciuda faptului ca mediul de afaceri s-a contractat, fac angajari si isi respecta strategiile multianuale.
Nu se mai fac angajari!
Timpii de iesire din criza difera in cazul statelor dezvoltate din Europa de Vest de cei ai statelor est-europene. In Occident, declinul a fost incetinit, daca nu chiar stopat.
Consecintele, pentru state ca Romania, sunt: relansarea comertului cu UE, reluarea fluxurilor de capital, reinceperea cresterii investitiilor.
Odata cu acestea, in toamna-iarna, este posibil ca ratele de somaj sa nu mai creasca si chiar sa asistam la o inversare de trend.
Aceasta criza a avut si parti bune, a readus lucrurile la o stare de normalitate, facandu-i pe angajati si pe angajatori sa revina cu picioarele pe pamant si sa vada care este starea normala a lucrurilor.
Chiar daca nu se mai fac angajari de volum, ca in anii trecuti, companiile fac recrutari punctuale sau pe pozitii foarte specializate.
In alta ordine de idei, se poate observa inghesuiala din institutiile statului care, prin comparatie cu firmele, par suprapopulate.
Dar acolo exista permanenta scuza a lipsei infrastructurii informatice, singura care ar putea suplini excesul de forta de munca si care ar putea pune aceste entitati pe baze mai eficiente.
Un optimism exagerat ar fi daunator dar si un pesimism la fel de exagerat ar fi nerealist. Multe companii reduc costurile, fara sa tina cont de sfaturile unui strateg. Programul Cost Consultancy, de la Romtelecom Business Solutions, poate fi cel mai eficient strateg al companiei dumneavoastra.
Compania care apeleaza la Cost Consultancy va primi o solutie completa si complexa adaptata nevoilor sale de optimizare a costurilor si crestere a eficientei.
In urma analizei profilului, numarului de angajati si a altor parametri, veti primi o diagnoza asupra celor mai potrivite zone unde puteti optimiza costurile folosind servicii de telecomunicatii, de la simplele abonamente de voce, internet si date pana la retele de cablare sau securitate IT.
Pentru companiile mari, implementarea serviciului de videoconferinta poate aduce economii la bugetul destinat deplasarii angajatilor de cel putin 35%.
Vestea rea este ca vor fi companii, mai ales cele mici, care vor intra in faliment, dar acestea nu ajung niciodata pe prima pagina a ziarelor. Vestea buna: sunt solutii inteligente pentru firmele care nu s-au speriat de miturile crizei sa iasa intarite din aceasta perioada!