Adrian Ludwig, group manager al Adobe, subliniaza pe blog-ul corporatiei ca „lipseste ceva important in incercarea Apple de a oferi utilizatorilor acces total la Internet”.
„Se pare ca Apple continua sa impuna restrictii ce limiteaza atat experienta utilizatorilor cat si a publisherilor. Fara suport Flash, utilizatorii iPad nu vor putea accesa in totalitate ceea ce ofera Internetul. Pracitc, peste 70% din jocurile online nu vor putea fi accesate si circa 75% din clipurile de pe net, de asemenea”, mai scrie Ludwig.
Nu este o omisiune de mica anvergura. Dupa cum explica Ludwig, utilizatorii iPad nu vor putea sa se conecteze la site-uri precum Disney, Hulu, Farmville, Miniclip, ESPN, Kongregate sau JibJab, „fara sa punem la socoteala restul de milioane de site-uri ce folosesc Flash”.
Ludwig a subliniat ca in prezent, Adobe lucreaza cu peste 50 de parteneri pentru „a ajuta dezvoltorii si publisherii sa ofere continut pe orice device-uri”. Scopul, spune oficialul Adobe, este ca „utilizatorii sa aiba acces deschis la toate mediile interactive, continut si aplicatii, indiferent de device-ul folosit”.
Apple nu a facut disponibila nici pe iPhone sau iPod Touch aceasta tehnologie. Compania americana a ales sa ofere acces utilizatorilor doar catre produsele pe care Apple le pune la dispozitia lor.
O parte din cititorii post-ului sunt de parere ca miscarea Apple nu este deloc benefica pentru business-ul lor. „Unicul motiv pentru care nu o sa-mi cumpar iPad este lipsa Flash-ului. Adobe, lucrati impreuna cu Google pentru un ‘iPad killer'”, spune userul Simon intr-un comentariu.
Steven Walters, un alt comentator, subliniaza insa ca „problema este faptul ca Flash ‘mananca’ foarte multe resurse din procesor. De aceea aplicatiile care blocheaza fisierele Flash sunt printre cele mai folosite in Firefox. Flash nu este disponibil nici pentru terminalele Android in prezent. Sa fim sinceri, Flash ar fi disponibil pe iPhone si pe iPad daca programul Adobe ar fi mai putin pretentios in ceea ce priveste resursele folosite”.