- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cum vor schimba tehnologiile mobile modul de interactiune dintre companii si clienti

13 May, 11:18 • adrian.mihaltianu
Extinderea pietei de dispozitive mobile poate transforma complet comunicarea companiilor cu clientii finali, potrivit Interactive Intelligence Group Inc., furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business.
Cum vor schimba tehnologiile mobile modul de interactiune dintre companii si clienti

Disponibilitatea mai multor canale de
comunicare pe acelasi dispozitiv, accesul simultan la servicii de
Internet si de voce, precum si furnizarea de informatii contextuale
despre client, prin intermediul aplicatiilor mobile, vor elimina
deficientele cu care se confrunta in prezent centrele de contact.

In raportul „The Future of Customer
Service in a Mobile World: Smart, Connected Interactions”, compania
independenta de analiza Ovum a identificat in potentialul
tehnologiilor mobile sansa de a incepe nou tip de comunicare
cu clientul, si anume „o interactiune inteligenta si conectata”.

In cadrul unei interactiunii
inteligente, compania identifica contextul in care se afla clientul
la un moment dat, primeste informatii despre ce dispozitiv mobil
foloseste sau locatia acestuia, precum si date despre produsele si
serviciile utilizate de client. Toate acestea se intampla inainte ca
un agent de call center sa intre in contact cu clientul, fapt care
sporeste eficienta centrelor de suport clienti.

„In cazul in care un sistem
detecteaza ca dispozitivul clientului are activat modul video,
consultantul ii poate trimite, in timpul apelului, instructiuni video
pentru a rezolva o anumita problema. Daca contactul cu un call center
a fost facut direct, prin intermediul unei aplicatii mobile automate,
consultantul primeste informatii despre domeniul in care clientul
intampina probleme si, prin urmare, poate identifica problema cu
usurinta”, a explicat Marcin Grygielski, manager teritorial pentru
Europa de Est al Interactive Intelligence.

“In cazul in care clientul cauta
suport tehnic, in locul unei metode care consuma timp, de tipul
intrebare-raspuns, pentru stabilirea cauzei problemei, consultantul
il poate ruga pe client sa faca o fotografie si sa o trimita in timp
real”, a adaugat acesta.

Marcin Grygielski a mai spus ca
posibilitatile de a imbunatati serviciile pentru clienti, oferite de
aplicatiile mobile, sunt cu adevarat nelimitate.

Potrivit lui Keith Dawson, analist
principal al Ovum, pentru a profita de potentialul aplicatiilor
mobile, companiile trebuie sa implementeze un sistem care sa
integreze toate elementele care, in prezent, sunt separate in
majoritatea organizatiilor:

-Bazele de date ale companiilor si
sistemele CRM trebuie conectate la informatiile trimise de client in
timpul utilizarii unui dispozitiv mobil, cat si la datele
contextuale, furnizate de aplicatiie mobile.

-Canale de comunicare: smartphone-urile
permit accesul simultan la servicii de voce si de Internet, asadar,
pentru a gestiona o interactiune inteligenta, este necesara
integrarea completa a tuturor canalelor de comunicare.

-Dispozitivul: clientul se poate
conecta la Internet prin intermediul smartphone-ului, in timp ce
vorbeste cu consultantul. Pentru a gestiona interactiunile
inteligente, sistemul de comunicatii al companiei ar trebui sa
integreze datele despre client provenite de pe orice dispozitiv, fie
ca este vorba de un telefon fix, mobil, tableta sau computer.

„In momentul de fata, companiile din
Romania incep sa vada avantajele tehnologiilor mobile in domeniul
serviciilor pentru clienti. Ceea ce inca lipseste este o abordare
complexa a gestionarii datelor si interactiunii. Cred ca, in
urmatorii doi ani, vom vedea o expansiune constanta a acestei
piete
, iar primele cazuri reusite de implementare vor stimula
adaptarea strategiilor mobile la serviciile pentru clienti”, a mai
spus Marcin Grygielski.

Interactive Intelligence Group Inc.
(Nasdaq: ININ) are aproximativ 1.400 de angajati, iar sediul central
se afla in Indianapolis, Indiana, Statele Unite. In plus, compania
are birouri in America de Nord, America Latina, Europa, Orientul
Mijlociu, Africa si Asia.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...