Comparativ cu 2008, aceasta este deja la sub 50% din valoare, iar oficialii companiei estimeaza ca multi operatori mici de telecomunicatii vor fi chiar fortati de piata sa isi vanda business-urile catre jucatorii mari, in prima parte a anului viitor, conform DCS.
„Anul acesta am avut pregatit un buget de investitii si achizitii de 5 milioane de euro. O mare parte dintre aceste fonduri au fost deja orientate catre accelerarea introducerii serviciilor de acces internet si lansarea celor de telefonie in zona pe care o acoperim, iar o alta parte catre zona de preluari a unor operatori mici si mijlocii la nivel local”, a declarat Dinu Malacopol (foto), CEO Digital Cable Systems.
„Cu toate acestea, consideram ca perioada oportuna de achizitii va fi prima parte a anului viitor, cand unii dintre providerii de cablu, internet si telefonie vor fi obligati de contextul actual sa isi vanda clientii catre marii jucatori prezenti pe piata”, a adaugat Dinu Malacopol.
Conform statisticilor detinute de catre DCS, numarul total al clientilor neconsolidati din Romania pe zona de cablu depaseste 1 milion de utilizatori, operati de cateva mii de companii mici la nivel local.
Cauzele principale care vor sustine tendinta de consolidare a pietei vor fi legate de scaderea preturilor la Internet, televiziune si telefonie si imposibilitatea unor operatori de a sustine atat cheltuielile operationale pe care un business mic le presupune cat si, mai ales, investitiile sustinute necesare pentru a ramane competitiv pe piata.
In aceste conditii, oficialii DCS asteapta ca un nou val de consolidare pe piata telecom sa apara in prima jumatate a anului viitor.
„Am amanat decizia de cumparare a unor operatori locali tocmai pentru ca ne dorim sa achizitionam companii ‘sanatoase’ cu potential de crestere solida, la preturi rezonabile, conform modelului de business adaptat perioadei de criza. Consideram ca prima parte a anului urmator va fi propice pentru zona de achizitii”, a spus oficialul DCS.
DCS va aloca peste 7 milioane euro investitiilor, in 2010
Reprezentantii companiei pregatesc deja bugetul pentru anul urmator si estimeaza pentru 2010 o suma superioara celei alocate in 2009, de cel putin 7 milioane de euro, pentru investitii atat in modernizarea retelelor proprii cat si pentru achizitii.
Principalele canale care vor asigura aceste fonduri vor fi, in special, profiturile generate de business-ul DCS, aporturi de capital din partea actionarilor si atragerea de fonduri de pe piata financiar-bancara, conform companiei.
Infiintat in 2005, prin fuziunea mai multor companii de cablu, grupul DCS ofera servicii de transmisie prin cablu a programelor de televiziune, solutii de transmisiuni date si acces Internet, precum si telefonie fixa, atat pe segmentul business, cat si pe cel al clientilor rezidentiali, pe piata din Romania.
Din portofoliul DCS fac parte brandurile AKTA si Dial Telecom.