Suma este mult mai mica decat cea cheltuita in statele din vestul Europei, unde aceasta se incadreaza intr-un interval cuprins intre 60-80 euro, se mai arata in studiu.
Preturile serviciilor de telecomunicatii in Romania reprezinta in medie 25-30% din pretul serviciilor similare, din punct de vedere calitativ si al functionalitatii oferite in Europa de Vest, potrivit DCS.
„Romania ramane in continuare o piata guvernata de pret, pentru toate categoriile de servicii si produse de telecomunicatii. Cu toate acestea, in ultimul an, putem observa o crestere a asteptarilor clientilor privind calitatea serviciilor si caracteristicilor acestora”, a declarat Dinu Malacopol, CEO al Digital Cable Systems.
„Desi cu un grad de penetrare de peste 100%, in cazul unor anumite tipuri de servicii (cum este spre exemplu telefonia mobila), piata din Romania mai are inca un potential de crestere crescut pe servicii de telefonie-Internet-televiziune”, a adaugat Malacopol.
Conform datelor obtinute de companie, la ora actuala cel putin 60% dintre gospodariile din Romania au televiziune prin cablu sau satelit, 25% folosesc servicii de Internet, iar procentul celor care dispun de un post de telefonie fixa se indreapta tot catre 25%.
Dintre aceste tipuri de servicii, Internetul are chiar si in contextul actual cel mai mare potential de crestere, cu rate de peste 10% anual.
Digital Cable Systems estimeaza de asemenea ca si serviciile de tip 3P vor avea o crestere de cel putin 10%, ducand astfel la sfarsitul lui 2009 la o crestere a ponderii pachetelor integrate in totalul serviciilor de telecomunicatii oferite de catre companiile prezente pe piata din Romania.
DCS a luat fiinta in 2005, prin fuziunea mai multor companii de cablu. Compania ofera servicii de transmisie prin cablu a programelor de televiziune, solutii de transmisiuni date si acces Internet, precum si telefonie fixa, atat pe segmentul business cat si pe cel al clientilor rezidentiali, pe piata din Romania. Din portofoliul DCS fac parte brandurile AKTA si Dial Telecom.