Vanzarile companiei in cele 3 luni incheiate pe 30 aprilie 2009 au scazut cu 23% fata de aceeasi perioada a anului precedent, pana la 12,3 mld. $ (8,87 mld. euro).
Compania cu sediul in Texas este al doilea producator mondial de computere. Circa 60% din veniturile sale provin din comercializarea de desktop-uri si laptop-uri. Ca o comparatie, vanzarile de computere genereaza doar circa o treime din veniturile rivalului de pe locul intai, Hewlett-Packard.
Veniturile din servicii ale Dell acopera doar 9% din cifra de afaceri. Ca o comparatie, HP genereaza 31% din afaceri de pe segmentul de servicii, in timp ce IBM a atras 14% pe aceasta nisa pe primul trimestru al anului in curs.
„Asistam la o incetinire puternica a achizitiilor pe segmentul business, dar consider ca acest segment isi va reveni in 2010”, a declarat Michael Dell, fondator si director executiv al companiei.
„In 2010, companiile vor pune accentul pe noi tehnologii si virtualizare si noi consideram ca exista oportunitati mari pe aceste nise”, a mai spus fondatorul companiei.
Oficialii Dell raman insa conservatori in estimari.
„Nu cred ca declinul pietei se opreste aici. Business-urile au fost foarte atente in a-si cheltui din bugete pe segmentul IT si revenirea va fi lenta”, este de parere Brian Gladden, CFO-ul Dell.