Potrivit studiului, odata cu proliferarea activelor de natura digitala, securitatea informatiilor ar trebui sa atraga o proportie semnificativa din bugetul total de IT al unei companii. Cu toate acestea, doar 6% dintre respondenti sustin ca au alocat pentru acest lucru mai mult de 7% din bugetul total de IT, in 2008.
Studiul arata totodata ca investitiile mai mici in securitatea informatiei impiedica firmele sa implementeze noi tehnologii de securitate. Fata de 67% in 2007, doar 53% dintre respondenti considera ca organizatia lor a implementat „printre primele” tehnologiile noi in 2008.
Oficialii Deloitte sustin ca organizatiile isi concentreaza eforturile pe optimizarea solutiilor deja existente, in loc sa investeasca in tehnologii de ultima generatie care pot fi amortizate in momentul in care economia se va redresa.
Socializarea in retea intra pe lista amenintarilor din interiorul organizatiei
Desi retele sociale precum Facebook, MySpace sau Twitter, precum si blogurile, reprezinta instrumente importante de comunicare, ele sunt totodata provocari suplimentare la adresa securitatii interne a companiilor, potrivit Deloitte.
Studiul arata ca „exploatarea vulnerabilitatilor din tehnologiile web 2.0″ si tehnologiile de ‘inginerie sociala” precum phishing-ul sunt percepute ca o amenintare la securitatea informatiei unei companii de catre peste 80% dintre respondenti.
Potrivit realizatorilor studiului, si diferentele intre generatii reprezinta un factor de influenta in ceea ce priveste gradul de confidentialitate al datelor.
„Modul in care generatiile mai tinere de angajati TMT percep sa distribuie informatia poate forta limita legilor traditionale privind protectia datelor. In mod contrar, generatiile mai in varsta au o perceptie diferita fata de protectia datelor. Respondentii sunt constienti de aceasta problema, 56% dintre ei considerand ca ‘interpretarile culturale’ reprezinta o amenintare pentru securitatea informatiei de la un nivel mediu pana la foarte mare”, sustin realizatorii studiului.
Deloitte mai atrage atentia ca jucatorii TMT sunt din ce in ce mai putin increzatori in capacitatea lor de a face fata riscurilor interne de securitate. 28% dintre respondenti spun ca au „mare incredere” sau „extrem de multa incredere” in capacitatea lor de a contracara riscurile interne, fata de 51%, in 2007.
47% dintre cei chestionati au in acest moment un program de protectie a datelor, si 44% au un expert cu functie executiva a carui responsabilitate este protejarea informatiilor.
Deloitte Global TMT Security Survey 2009 – a treia editie a Deloitte Global Security Survey destinat industriilor de Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT) – a fost realizat in baza unei analize realizate in special prin discutii fata in fata, cu reprezentantii a peste 200 de companii TMT din intreaga lume. Printre respondenti s-au numarat companii cu sedii in fiecare mare regiune a lumii: America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia Pacific, Japonia, America Latina si Regiunea Caraibe.