Bazat pe un sondaj
efectuat de InsightExpress asupra a 3.600 studenti si tineri angajati
cu varste intre 18 si 30 de ani si profesionisti IT, din 18 tari,
raportul analizeaza cum Generatia Y utilizeaza Internetul si
dispozitivele mobile pentru a se conecta cu lumea din jurul lor.
Raportul dezvaluie
comportamentul si atitudinea fata de accesul si confidentialitatea
fluxului enorm de date generate de smartphone-uri, senzori, camere
video, monitoare si alte dispozitive conectate.
Conectati sau
dependenti?
60% din membrii
Generatiei Y isi verifica noutatile de pe e-mail, mesaje text si
site-urile de socializare, de pe smartphone, la nivel de subconstient
sau in mod compulsiv.
Dintre acestia, mai
degraba femeile sunt tentate sa se conecteze, astfel 85% din femei in
comparatie cu 63% din barbati isi verifica in mod compulsiv
noutatile de pe e-mail, mesagerie text si site-urile de socializare
de pe smartphone.
Peste 40% din
respondenti ar trece printr-un efect de “inchistare” si s-ar
simti nelinistiti, ca si cum o parte din ei ar lipsi daca nu ar putea
sa-si verifice constant smartphone-urile.
Dintre acesti
utilizatori compulsivi de smartphone, 60% isi doresc sa nu se simta
atat de constransi.
Revolutia
aplicatiilor
Aproximativ 70% din
membrii generatiei Y au declarat ca aplicatiile pentru dispozitivele
mobile sunt importante pentru vietile lor de zi cu zi. Mai mult de
jumatate din respondenti declara ca folosesc aplicatiile, mai ales
pentru jocuri si divertisment.
Circa 1 din 4 (27%)
folosesc aplicatiile mobile la serviciu.
Din toate aceste
aplicatii care sunt descarcate zilnic, un numar surprinzator de mic
este utilizat in mod regulat.
70% dintre membrii Generatiei Y
au declarat ca folosesc mai putin de 10 aplicatii de smartphone in
mod regulat. Doar unul din patru, 24% dintre
respondenti la nivel global, au declarat ca folosesc in mod regulat
intre 10 si 25 de aplicatii.
Prietenia: Online vs. in persoana
Doua treimi dintre
respondenti au recunoscut ca au petrecut cel pu?in la fel de mult
timp socializand online decat in persoana.
Totusi exista o
diferentiere in functie de sex: 38% dintre barbatii intervievati la
nivel global petrec mai mult timp socializand in persoana, in
comparatie cu doar 29% din femei.
O identitate pe Internet, alta in lumea reala
Peste o treime din
respondenti cred ca majoritatea persoanelor au identitati foarte
diferite pe Internet fata de viata reala.
intrebati despre ei
insisi, doar 44% din respondenti au declarat ca identitatea de pe
internet este la fel ca cea din lumea reala.
Studiul mai arata ca
aproape 90% din respondenti incarca fotografii online pentru a le
partaja si stoca pe site-uri. 62% incarca
videoclipuri pentru a le partaja si depozita pe site-uri.
Facebook non-stop
87% dintrei cei care au fost intervievati in cadrul studiului detin cont de Facebook, iar unul din 10 este tot timpul conectat la
Facebook. 41% dintre cei intervievati actualizeaza contul de Facebook cel putin o data pe zi si peste o
persoana din cinci isi actualizeaza contul de mai multe ori pe zi.
56% din respondenti
au cont pe Twitter si 21% activeaza pe el cel putin o data pe zi.
Acesta este cel
de-al treilea studiu anual Cisco Connected World Technology Report
2012, comandat de Cisco si aplicat de InsightExpress, o
companie independenta de cercetare de piata, cu sediul in Statele
Unite ale Americii.
Studiul consta in
doua cercetari: prima axata pe studenti si angajati cu varstele
cuprinse intre 18 si 30 de ani, iar al doilea pe profesionisti in
domeniul IT.
Fiecare cercetare include 100 de respondenti din 18
tari, care a rezultat intr-un esantion de 3600 de persoane. in cele
18 tari participante sunt incluse: Statele Unite ale Americii,
Canada, Mexic, Brazilia, Argentina, Marea Britanie, Franta, Germania,
Olanda, Rusia, Polonia, Africa de Sud, India, China, Japonia, Coreea
de Sud si Australia.