- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Dependenta de social media: De ce mint romanii pe Facebook

09 Oct, 15:25 • monica.manea
Varietatea tot mai mare de dispozitive mobile conectate la Internet creste prezenta si timpul romanilor pe social media. Care sunt cele mai populare reletele de socializare, cat de mult mint utilizatorii si care sunt temerile lor in mediul online sunt cateva dintre subiectele studiului realizat de Mercury Research pentru Intel.
Dependenta de social media: De ce mint romanii pe Facebook

Dispozitivul
preferat al romanilor pentru conectarea pe retelele de socializare ramane PC-ul
mobil (laptop sau Ultrabook), urmat de smartphone-uri/PDA-uri si tablet PC-uri.

Romanii prefera in
general sa foloseasca laptopul pentru a crea si posta continut (fotografii,
videoclipuri etc.), iar smartphone-ul sau tablet PC-ul pentru a-si actualiza
statusul.

Potrivit studiului “Intel UltraYou”, media de timp petrecut zilnic de romani pentru a-si actualiza conturile de pe retelele
de socializare este de 31 de minute, 39% dintre ei postand
o data sau de mai multe ori pe zi pe aceste canale.          

Cea mai
populara retea de socializare in randul participantilor
la studiu este Facebook, urmata de Hi5, Google+, Netlog si Twitter.

In ceea ce priveste
informatiile distribuite pe retelele de socializare, predomina fotografiile.

Astfel, 69% dintre
respondenti posteaza pe social media poze personale sau cu persoane cunoscute,
66% opinii si 62% diverse informatii.

Romanii posteaza cel mai mult din concediu

38% dintre respondenti
au declarat ca publica informatii pe Internet din vacanta, 15% de la un
eveniment sportiv, iar 13% in timp ce sunt la masa cu alte persoane.

Respondentii folosesc
canalele de socializare pentru a se exprima liber despre diferite subiecte, dar
si pentru a mentine relatiile cu prietenii. 

52%
dintre romani posteaza pe Internet pentru a-si exprima opinia si pentru a face
o afirmatie, 39% pentru a se simti conectati cu alte persoane, iar 32% pentru
a-i tine pe ceilalti conectati la evenimentele din viata lor, arata studiul
citat.

30% dintre respondenti au declarat ca posteaza
pe Internet pentru a-si face prieteni. Cu toate acestea, 69% dintre ei au
declarat ca isi petrec timpul in viata reala cu doar un sfert dintre prietenii
de pe retelele sociale, iar doar 2% cu toti, potrivit aceluiasi studiu.

Eul” virtual versus “eul” real

Potrivit rezultatelor “Intel
UltraYou”, exista un decalaj intre profilul romanilor din social media si cum
sunt ei in realitate. Varianta “virtuala” este imbunatatita pentru a impresiona
prietenii din lista.

Pentru 91% dintre cei
intervievati, cea mai mare “minciuna sociala” a romancelor este postarea de fotografii selectate, in care arata
mai bine ca in realitate.

De asemenea, 77%
dintre respondenti sustin ca si barbatii se fac vinovati de aceeasi deprindere.

O a doua minciuna sociala
frecventa romanilor este postarea informatiilor care ii face sa para mai
inteligenti.

Pe locul trei in topul
neadevarurilor din social media se situeaza check-in-urile: aproape 53% dintre
respondenti sustin ca romancele isi dau check-in doar din locuri elegante, in
timp ce 46% sustin acelasi lucru si despre barbati.

Conform respondentilor,
motivele “minciunilor sociale” ale romancelor sunt (in ordinea importantei): dorinta
de a impresiona alte persoane, gasirea dragostei sau prieteniei si mascarea
nesigurantei. Barbatii romani denatureaza deliberat adevarul pe retelele de
socializare intai cu scopul de a impresiona alte persoane, apoi pentru a-si
masca nesiguranta si pentru a gasi dragoste sau prietenie.

Alter ego-ul din
mediul online influenteaza vietile reale ale romanilor.

Din totalul respondentilor
la studiul “Intel UltraYou”, 42% au declarat ca isi doresc sa semene mai mult cu
“eul” lor virtual.

Dorinta de a se asemana
cu profilul din social media atrage actiuni din partea romanilor “sociali”. Spre exemplu, 36% din respondenti au declarat
ca citesc mai mult din constrangerea de a “da mai bine” si in viata reala, 25% fac
mai multe exercitii fizice, iar 20% merg la petreceri mai des.

Modalitatea cea mai
frecventa prin care sunt detectate minciunile in social media este discordanta
dintre actiuni si fapte (pentru 38% din respondenti) sau cand un post “suna
prea frumos pentru a fi adevarat” (24%).
 

Temerile romanilor in mediul online

Cea mai mare temere a
romanilor cu conturi pe retelele de socializare este legata de activitatea lor
pe Internet.

Potrivit studiului, 35%
dintre ei au declarat ca nu s-ar simti deloc confortabil daca intreaga
activitate pe care o desfasoara pe Internet ar fi facuta publica, fata de numai
9%, care s-ar simti foarte confortabil. In plus, 15% dintre respondenti sustin
ca se simt vulnerabili din cauza informatiilor publicate pe net de catre ei sau
de alte persoane referitoare la ei pe Internet.

In ciuda exploziei de
informatii postate pe Internet, 53% dintre respondenti considera ca oamenii ar
trebui facuti raspunzatori pentru informatiile postate, iar acelasi procent sustine
ca oamenii divulga prea multe informatii pe Internet despre ei.

„Modul in care
utilizatorii comunica pe Internet s-a schimbat semnificativ in ultimii ani. De
asemenea, utilizatorii au la dispozitie dispozitive mai rapide, mai performante
si mai usoare, care le permit accesul la Internet oricand si de oriunde. Este
foarte simplu acum sa postam informatii despre viata noastra si despre cei
apropiati, dar trebuie sa facem diferenta intre postarea de informatii si
supraexpunere pe Internet”, a declarat Adrian Cioroianu, business
development manager, Intel.

Popularitatea retelelor
sociale a dus la cresterea masiva a traficului de date pe Internet in ultimii
ani.

In prezent,
utilizatorii se pot conecta la Internet de pe o multitudine de device-uri: de
la smartphone-uri la tablet PC-uri, de la netbook-uri la notebook-uri si
Ultrabook-uri. 

Pana in 2015, la nivel mondial se estimeaza ca
vor fi conectate la Internet peste 15 miliarde de dispozitive, mentioneaza
studiul citat.

36% dintre cei
intervievati, care posteaza cel putin o data pe zi pe retelele de socializare,
au declarat ca ar folosi mai des PC-ul lor mobil daca acesta ar porni mai
repede.

Cercetatorii de la Universitatea din Chicago au descoperit ca verificarea
retelelor sociale pentru statusuri, tweet-uri, fotografii sau comentarii
reprezinta o tentatie cel putin la fel de puternica precum sexul sau nevoia de
a fuma, scrie gadgetreport.ro.

Tentatia retelelor
sociale este, insa, mult mai greu de rezistat, si asta pentru ca acestea sunt
disponibile in orice moment prin intermediul unui smartphone.

Urmărește Daily Business pe Google News