Reducerea pierderilor se datoreaza parcursului bun al diviziei de telefonie mobila T-Mobile.
Rene Obermann, directorul executiv al Deutsche Telekom, a decis reducerea personalului cu 32.000 de oameni, ca urmare a pierderii de clienti de telefonie fixa in Germania precum si a preturilor in scadere pentru serviciile oferite de compania cu sediul in Bonn.
Actiunile Deutsche Telekom au scazut joi la Bursa din Frankfurt cu 11 centi, sau 0,9%, pana la o valoare de 12,81 euro, la 12:05 ora Germaniei.
Vanzarile realizate de Deutsche Telekom au scazut in trimestrul patru cu 0,6%, pana la 15,8 mld. euro. Afacerile totale ale companiei au fost de 15,9 mld. euro pe ultimul trimestru al lui 2007, conform Bloomberg.
„Anul trecut nu a fost unul usor, iar cel in curs va fi si mai greu, intrucat concurenta nu pare sa renunte la absolut nimic”, a declarat Obermann.
Deutsche Telekom a pierdut in 2007 2,1 milioane linii fixe in Germania, dintre care 537.000 in trimestrul patru. Pierderile operatorului pe acest segment au fost cele mai mari din Europa.
„Batalia pentru telefonia fixa este apriga in Germania, iar pierderea de clienti pentru unele companii telecom va continua”, este de parere Ulrich Trabert, de la compania de analiza Bankhaus Metzler din Frankfurt.
T-Mobile, insa, cea mai mare divizie a Deutsche Telekom ca nivel de afaceri, a reusit sa atraga in 2007 12 milioane de clienti noi, dintre care 7 milioane in afara Germaniei. T-Mobile avea astfel la finele anului trecut 120 milioane de clienti. T-Mobile ofera servicii de telefonie mobile in 11 tari europene si in SUA.