„ANCOM, impreuna cu Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR) si membrii acesteia, au intocmit si semnat un cod de conduita care stabileste conditiile standard minime de deblocare a terminalelor codate in retelele de comunicatii mobile din Romania. La aceasta initiativa au aderat si operatorii de retele mobile de telefonie Romtelecom si RCS&RDS”, se precizeaza in anuntul autoritatii.
Codul de conduita va fi aplicat de operatorii Cosmote, Orange, Telemobil, Vodafone, Romtelecom si RCS&RDS incepand cu data de 1 septembrie a acestui an. Din septembrie, fiecare operator semnatar care comercializeaza terminale codate in reteaua proprie se obliga sa informeze clientii, la momentul vanzarii, daca telefonul pe care il achizitioneaza este codat in retea, precum si despre tariful si conditiile de decodare si sa ofere clientului posibilitatea de a solicita deblocarea chiar la data achizitiei sau la un moment ulterior acesteia. „Deblocarea ulterioara achizitionarii se va face pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garantie al terminalului”, se adauga in comunicat.
Daca telefonul nu este achizitionat impreuna cu alte servicii de comunicatii electronice, costurile deblocarii vor fi suportate de catre operatorul de telefonie mobila care il comercializeaza, iar deblocarea terminalului nu va fi conditionata de achizitionarea altor servicii sau de plata altor tarife.
„Daca telefonul este achizitionat ca parte dintr-un pachet promotional sau la un pret preferential si clientul solicita deblocarea inainte de expirarea perioadei minime prevazute in contractul de servicii de comunicatii incheiat cu operatorul, clientul va trebui sa achite atat tariful pentru operatiunea de deblocare, cat si suma stabilita ca penalitate pentru deblocarea anticipata a telefonului pe parcursul perioadei minime contractuale. Dupa expirarea perioadei minime obligatorii a contractului, precum si pentru utilizatorii de servicii preplatite, deblocarea telefonului va presupune doar achitarea tarifului de deblocare”, explica reprezentantii ANCOM.
Tariful de deblocare va fi stabilit de catre operatori, aceasta urmand sa fie realizata in maxim 15 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii clientului.