„Piata telecom era deja foarte competitiva inca dinainte de criza. Efectele suprapuse ale perioadei economice dificile, lipsa de finantare, scaderea numarului de clienti, amanarea deciziei de achizitii de tehnologie, amanarea marilor proiecte guvernamentale si private, imping piata catre o zona de consolidari atat pe verticala (cei mari ii achizitioneaza pe cei mici), cat si pe orizontala (chiar intre jucatori de pe piete complementare)”, a declarat Dinu Malacopol.
El a precizat ca aceste consolidari sunt absolut necesare prin prisma crearii de margini suplimentare prin folosirea sinergiilor dintre cele doua parti, aceste margini dand acces la finantare si, deci, la dezvoltarea ulterioara a business-ului.
Odata cu achizitiile si cu consolidarea pietei, companiile din telecom vor investi in acest an in dezvoltarea retelei si a produselor proprii, in timp ce tarifele serviciilor se vor mentine la un nivel similar celui de anul trecut.
„Probabil ca vom asista in continuare la promotii pentru serviciile actuale de Internet si telefonie in cazul clientilor noi, odata cu pastrarea tarifelor si imbunatatirea latimii de banda sau a numarului de minute oferite gratuit ca retentie pentru clientii existenti”, a adaugat Dinu Malacopol.
Tendintele de pe piata de telecomunicatii indica o cerere crescuta a consumatorilor pentru serviciile de date, servicii care in 2010 vor inregistra cea mai buna evolutie a vanzarilor.
De asemenea, o crestere semnificativa fata de valorile anterioare va inregistra si televiziunea digitala prin cablu, desi acest serviciu continua sa ramana unul de nisa. Totodata, pe baza estimarilor actuale referitoare la aprecierea leului, marjele de profit ale companiilor cu tarife in lei s-ar putea mentine cel putin la nivelul din 2009 in termeni de euro, in schimb acestea vor fi afectate in cazul operatorilor cu tarife in euro.
In acord cu piata, Digital Cable Systems a pregatit pentru acest an un buget de aproximativ 7 milioane euro, destinat investitiilor in modernizarea retelelor proprii, dar mai ales achizitiilor.
Compania este interesata de jucatorii locali, prin care isi poate consolida pozitia in urbanul mediu. Pentru 2010, operatorul telecom vizeaza o crestere a veniturilor de 10% pentru serviciile de televiziune analogica si digitala, o majorare de 30% pentru serviciul de Internet, dar si o triplare a numarului de clienti pentru solutia de voce fixa lansata in ultima parte a anului trecut.
Infiintat in 2005, prin fuziunea mai multor companii de cablu, grupul DCS este unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de telecomunicatii de pe piata autohtona. Compania ofera servicii de transmisie prin cablu a programelor de televiziune, solutii de transmisiuni date si acces Internet, precum si telefonie fixa, atat pe segmentul business cat si pe cel al clientilor rezidentiali, pe piata din Romania.