„Vanzarile de software din cadrul Diverta nu sunt foarte mari. In primul rand din cauza ratei de piraterie dar si din cauza faptului ca Diverta nu este prea axata pe astfel de produse. Din vanzarile de circa 200.000 euro pentru software in 2008, estimez ca circa 100.000 euro vor proveni din comercializarile de produse antivirus – BitDefender, NOD si de astazi si Norton Antivirus”, a declarat Stefan Ontica, coordonator marketing IT al Diverta.
La randul sau, Henning Fries, sales manager Symantec (marca a Norton Antivirus) pentru Ungaria si Romania, a remarcat diferentele dintre piata din Romania si cea a vecinilor de la vest.
„In Ungaria, rata pirateriei software este de 39%, fata de 69% in Romania. De asemenea, pietele sunt diferite, oamenii sunt diferiti. In Romania, consumatorii nu sunt atat de consecventi ca cei din Ungaria, din ceea ce am observat. Acolo, cand un client se ataseaza de o marca de produse software, in principiu ramane mai mult timp legat de acea marca. In Romania, se experimenteaza mai mult”, a declarat Fries.
„Pietele din sud-estul Europei nu aduc venituri foarte mari companiei Norton Antivirus, dar sunt in crestere accelerata. In Romania, trebuie sa crestem gradul de constientizare asupra importantei si avantajelor folosirii de software licentiat. Vom incepe, impreuna cu cei de la Diverta sa lansam pe piata pachete convergente de genul – la un laptop achizitionat din magazin, aveti reducere de 5-10% la un software de securitate”, a mai spus Fries.
In prezent, Norton Antivirus este distribuit de Omnilogic si Romsym. Oficialii producatorului de solutii de securitate au declarat ca nu urmaresc in viitorul apropiat sa incheie alte contracte de distributie pe piata autohtona.
Resurse suplimentare:
– Symantec: In cativa ani am putea asista la un boom al virusilor pe smartphone-uri