Produsele gadget premium se adreseaza in special persoanelor cu venituri peste medie. Portofoliul Diverta cuprinde cinci categorii de produse – sisteme de navigatie si GPS, echipamente audio profesionale, playere DVD portabile, MP3 playere si rame foto digitale, componente pentru modding si tuning PC si produsele Apple.
In 2006 gadget-urile care au stabilit tendinta in volume de vanzari au fost iPod-urile. Cifra de afaceri realizata anul trecut pe aceasta gama de produse s-a ridicat la aproximativ 60 de procente din vanzarile totale de MP3 Playere in Diverta. Cota de piata la nivelul tarii estimata pentru player-ele Apple, in contextul pietei de MP3 playere, este de aproximativ 4 procente.
„Cota redusa este puternic influentata de playerele MP3 chinezesti, foarte ieftine, care au invadat piata, insa notiunea de iPod este deja un brand in sine, ce da numele intregii game de produse, indiferent de numele producatorului”, crede Catalin Gligan, coordonatorul promovarii IT&C din Diverta.
La sfarsitul anului, Diverta estimeaza ca vanzarile pe brandul Apple se vor cota la aproximativ jumatate de milion de euro.
„In Romania, brandul Apple este in plina expansiune, iar dincolo de retailul clasic si piata online alba cu jucatori in continua crestere, exista una neagra, paralela si la fel de consistenta, unde se vand iPod-uri si chiar si portabile Mac sub anuntul ‘adus direct din afara`” a spus Gligan.
Un iPod are un nivel mediu de pret de doua pana la patru ori mai mare decat un MP3 player similar. Pretul unui sistem Apple (cazul notebookurilor Mac) poate fi in unele cazuri comparativ cu cel al unui PC cu configuratie asemanatoare sau, in alte cazuri, mai scump cu aproximativ 30 de procente.
Reteaua Diverta detine 70 de magazine, in 41 de orase din Romania. In 2006, compania a realizat o cifra de afaceri de 38 milioane de euro, cu o crestere de 20 de procente fata de 2005.
Oficialii companiei estimeaza o crestere a cifrei de afaceri pe acest an cu 18%.