Saptamana trecuta, unul dintre concurentii Vodafone, Cosmote Romania, a lansat un program de loialitate care ofera abonatilor existenti suplimentar intre 60 si 780 minute gratuite pe an, catre orice retea nationala, precum si telefoane mobile gratuite sau subventionate.
„Am dorit sa rasplatim loialitatea clientilor nostri prin beneficii sporite, acodate atat in functie de numarul de ani petrecuti in reteaua Vodafone, cat si in functie de gradul de utilizare a serviciilor noastre”, a declarat Liliana Solomon, director executiv al Vodafone Romania.
Noul program va fi promovat printr-o campanie de comunicare integrata, care se va derula pe principalele canale media – TV, presa scrisa, Internet, dar si prin direct mailing catre baza de abonati si prin materiale la punctele de vanzare. Oficialii Vodafone nu au precizat la ce suma se ridica investitia in acest program.
„Un client cu o factura medie de 20 de Euro si 6 ani vechime in retea se va califica in aceeasi grupa de loialitate ca si un client care are 6 luni vechime si o factura de 60 de Euro. Ambii vor primi acelasi bonus lunar de loialitate, de 60% din punctele acumulate pentru valoarea facturii. In acest fel, fiecare client va avea posibilitatea sa acumuleze mai multe puncte de loialitate, care pot fi transformate in beneficii concrete, cum sunt telefoane si accesorii la preturi promotionale sau chiar gratuite, minute in retea, extraoptiuni sau reduceri la factura”, a explicat Solomon.
Programul „Vodafone pentru Tine” include 4 segmente de clienti persoane fizice, delimitate in functie de vechimea in reteaua Vodafone si de valoarea medie a facturii, pe ultimele 6 luni – Red, Silver, Gold si Platinum. Incepand cu data de facturare din 23 ianuarie 2008, clientii Vodafone Romania vor fi informati individual cu privire la segmentul din care fac parte. De asemenea, clientii Vodafone vor avea la dispozitie un numar special, *299, la care pot apela gratuit de pe telefonul mobil, pentru informatii suplimentare despre noul program de loialitate, au anuntat oficiali ai operatorului.
Cu „Vodafone pentru Tine”, abonatii Vodafone beneficiaza de puncte de loialitate suplimentare, in functie de segmentul in care se incadreaza – 10% bonus pentru clientii Red, 30% bonus pentru clientii Silver, 60% bonus pentru clientii Gold si 100% bonus pentru clientii Platinum.
Aceste puncte suplimentare reprezinta un bonus de loialitate care se adauga punctelor de baza.
Punctele de baza se calculeaza in functie de valoarea facturii precedente, dupa formula 3 x valoarea facturii (in Euro, fara TVA). De exemplu, pentru o factura de 20 de Euro, abonatul Vodafone primeste 60 de puncte de loialitate. Daca abonatul respectiv se incadreaza in categoria Gold, el va primi 60% bonus suplimentar, adica inca 36 puncte de loialitate, avand un numar total de 96 de puncte lunar. Astfel, pe parcursul a 12 luni, abonatul va acumula 1152 de puncte de loialitate, in valoare de 11,52 Euro.
Pentru clientii business, „Vodafone pentru Tine” aduce o segmentare similara in cele 4 categorii „Business Red, Business Silver, Business Gold si Business Platinum – exclusiv in functie de valoarea facturii. Clientii business beneficiaza, pe langa punctele de loialitate de baza, de un bonus lunar in functie de segment – 20% pentru clientii Business Silver, 30% pentru clientii Business Gold si 40% pentru clientii Business Platinum – si de un bonus anual in functie de segment si de vechimea in retea, au mai spus oficialii companiei.
Vodafone Romania este o divizie a Vodafone Group Plc. si avea 8,579 milioane de clienti la 30 septembrie 2007. Liderul pietei din Romania, Orange, avea 9,31 mil. de clienti in toamna anului trecut.
„Avem in plan extinderea programului de fidelizare Orange Thank You anul acesta, dar mai multe detalii despre modificari vom anunta la momentul potrivit”, a declarat marti pentru DailyBusiness un reprezentant al Orange.