Echipamentele GPS genereaza circa un sfert din veniturile companiei, ponderea fiind insa in crestere. Televoice a inregistrat in 2006 venituri de 2,13 mil. euro, conform informatiilor publicate de Ministerul de Finante, iar profitul net a fost de circa 83.000 euro.
Compania va incepe din noiembrie distributia pe piata romaneasca a sistemelor de navigatie prin satelit produse de compania olandeza Route 66, acestea fiind dispozitive GPS cu harti digitale care includ si Romania.
„Suntem prima companie care introduce pe piata GPS-uri ale companiei Route 66, care au incluse harti digitale de navigatie Navteq, lucru care constituie tot o premiera pe piata romaneasca”, a declarat Vintilescu.
Acesta a spus ca hartile produse de Navteq au o cota de piata mare in Europa de Vest, datorita fiabilitatii si preciziei, dar nu a oferit o cifra exacta.
„Hartile pentru Europa de Est sunt bune, si cel putin pana cand Route66 le va imbunatati, consider ca sunt comparabile cu cele aflate deja pe piata din Romania, cum ar fi cele oferite de compania iGO”, a precizat Vintilescu. Acesta a mai spus ca Televoice va importa 4 sisteme GPS de la Route 66, preturile de lista ale acestora incadrandu-se intre 150 euro si 300 euro.
Vintilescu a spus ca se asteapta ca vanzarile de echipamente GPS sa creasca in 2008 pentru Televoice cu circa 25-30%, ca urmare a ieftinirii acestora si a cererii in crestere.
„Am inceput distributia de GPS-uri in a doua jumatate a anului 2007 cu sistemele Evolio. Raportat la cifra de afaceri realizata pana in acest moment, vanzarile de GPS-uri au insemnat 25%, si acest procent este in crestere”, a spus Vintilescu, precizand ca de la intrarea pe piata cu GPS-uri compania a comercializat, lunar, intre 1.000 si 2.000 de sisteme.
„Ne asteptam ca in 2008 numarul comercializarilor sa creasca cu 25-30%, intrucat creste si piata”, a continuat acesta, precizand ca in 2008 se asteapta ca din totalul de GPS-uri comercializate, circa 60% sa fie marca Route 66.
Cele patru sisteme GPS Route 66 au grosimea de 19 mm si includ ca optiune de siguranta alertele radar. Softul lor poate fi actualizat prin introducerea de harti noi, fisiere audio pentru instructiuni locale, scheme de culori, prognoze meteo sau ghiduri de calatorie, au spus oficialii Televoice.
Compania Route 66, cu sediul in Amsterdam a fost infiintata in 1992 si este producator de sisteme de navigatie prin satelit si harti digitale interactive. Solutiile propuse de Route 66 includ sisteme de navigatie autonome, aplicatii de navigatie pentru telefoane mobile si o gama de servicii si accesorii. Route 66 are birouri in Europa de Vest, Europa de Est si Asia, distribuindu-si produsele si serviciile in toata lumea.
Pe langa sisteme GPS, Televoice distribuie si echipamente electronice si de telecomunicatii. Televoice distribuie produse Alcatel, GE (General Electric), Evolio, Panasonic, Philips, Thomson, Polycom sau Jabra.
Printre concurentii Televoice in Romania se numara Arobs Cluj, GPS&More (distribuitor exclusiv al aplicatiilor iGo – n.r.), SysCad.
In Romania sunt in prezent circa 250.000 de GPS-uri active, pretul mediu al acestora fiind de 300 euro, conform lui Eleodor Ghenoiu, communication director al companiei de consultanta online Senior Interactive.
Numarul de dispozitive mobile de navigatie (GPS) vandute la nivel global a crescut in trimestrul doi al anului, cu 116% comparativ cu aceeasi perioada a lui 2006, atingand un numar de 7,4 milioane de aparate comercializate, conform studiilor realizate de compania de analiza hi-tech Canalys.