, cat si Altex sau Domo si-au lansat propriile campanii de marketing pe tema reusitei Romaniei la Euro 2008.
Oficialii Altex au precizat pentru DailyBusiness ca promotia prin care clientii companiei ce au cumparat televizoare LCD sau plasme pana la 9 iunie primesc inapoi intre 15% si 45% din valoarea acestora a ajutat compania sa genereze vanzari in crestere cu 200% in aprilie-mai pentru aceste produse.
Fata de luna februarie, inainte de inceperea campaniei, in lunile aprilie-mai vanzarile de LCD-uri si plasme au inregistrat o crestere de circa 30%.
„Evident, aceasta promotie a avut o influenta foarte puternica. Cumulata cu celelalte oferte si reduceri pe care Altex le-a practicat in contextul Campionatului European de Fotbal 2008, am realizat vanzari foarte bune”, a declarat Raul Filip, director retail al Altex.
Acesta a precizat ca in primele cinci luni ale anului, vanzarile de LCD-uri si plasme in cazul retailerului Altex si Media Galaxy s-au triplat.
Daca Romania s-ar fi calificat in sferturile de finala ale Euro 2008, Altex ar fi returnat peste 300.000 euro clientilor care in perioada 17 aprile – 9 iunie 2008 au achizitionat un televizor cu ecran LCD sau plasma, cu diagonala de 37 de inchi. Potrivit reprezentantilor companiei, vanzarile din aceasta perioada la produsele promovate au depasit doua milioane de euro.
Efectele campaniei de marketing nu s-au lasat asteptate nici in cazul Flamingo International, compania anuntand o crestere a vanzarilor pe segmentul televizoarelor LCD si plasmelor de 50% in lunile aprilie si mai, in contextul Euro 2008.
„Prin intermediul acestei campanii lansate de Flanco in contextul Campionatului European de Fotbal 2008, intentionam sa anulam perioada clasica de sezonalitate a vanzarilor inregistrata in ultimii ani si sa obtinem doua luni foarte bune pentru vanzari, mai si iunie, care ar trebui, cel putin sa egaleze vanzarile inregistrate in aprilie, influentate, de asemenea, pozitiv de catre Sarbatorile de Paste”, a declarat pentru DailyBusiness Jiri Rizek, director executiv al Flamingo International.
Retailerii vad o crestere a pietei LCD-urilor cel putin dubla fata de anul trecut, pana la 450.000-500.000 de unitati vandute.
Conform propriilor declaratii, Altex are o cota de piata de circa 30% pe segmentul LCD-urilor.
„In primul trimestru al anului chiar am reusit sa depasim aceasta cota, dar cu foarte putin. Obiectivul pentru 2008 este macar sa pastram cota neschimbata”, a declarat Raul Filip, de la Altex.
Un alt retailer care a mizat pe o campanie de marketing ce are ca tema centrala LCD-urile si Euro 2008 este Domo. Oficialii companiei nu au oferit insa informatii despre evolutia vanzarilor la plasme sau LCD-uri din ultima perioada.