Potrivit unei
cercetari privind piata romaneasca de servicii de print foto, realizata de
MyPoster, peste 70% dintre consumatorii de print foto din Romania aleg imprimarea
imaginilor la dimensiuni medii si mari. Daca inaintea
erei digitale, consumatorii preferau formatele 9×13 sau 10×15 centimetri, azi, doi romani din trei ar prefera sa cheltuiasca 100 de lei pentru o fotografie
mare, inramata, in detrimentul mai multor poze de dimensiuni mici.
Utilizarea
minilab-urilor pentru a-si printa fotografii de vancanta se pare se pare ca nu
ii mai intereseaza pe consumatori. Studiul citat arata ca doar 58% din
fotografii ocazionali si amatori non-profit mai apeleaza la minila-buri, 32,8 %
preferea imprimanta de acasa. “Romania se aliniaza, astfel, tendintei
mondiale de restrangere a
minilab-urilor, printurile foto, in cantitati
mai mici, realizandu-se pe imprimantele
domestice”, se spune intr-un comunicatul MyPoster.
Datele cercetarii mai releva ca majoritatea
clientilor de servicii de print sunt multumiti si fidelizati de furnizorul lor
actual, mai mult de jumatate ar fi dispusi sa il schimbe, daca un altul le-ar
oferi discounturi sau bonusuri.
Atunci cand aleg un furnizor de print,
consumatorii sunt influentati de opinia general favorabila despre un anumit
furnizor de pe piata, dar experienta personala conteaza determinant. De
asemenea, media are o putere de convingere mai mare decat alte surse de
informare: un articol favorabil intr-o publicatie respectata, de specialitate,
este pe locul 1 la sursele de conversie.
O alta concluzie este ca publicul care
ar putea cumpara fotografie nu considera ca aceasta este o forma de arta. Desi
fotografii din Romania realizeaza imagini de calitate si vandabile, romanii
sunt sceptici atunci cand vine vorba de a achizitiona fotografie pentru uz
personal (home deco). Prefera, in schimb, sa cumpere imagini printate in masa,
pe care le gasesc in hypermarketuri, in detrimentul fotografiilor in serie
limitata, la calitate de expozitie.
Conform
studiului, majoritatea fotografilor amatori si profesionisti din Romania au inceput
sa fotografieze serios in urma cu aproximativ 4 ani. Acest fapt a aparut ca o
consecinta a ieftinirii camerelor digitale si a boom-ului economic de dinaintea
crizei.
Cercetarea s-a desfasurat in mediul
online, in perioada martie-aprilie 2012, pe un esantion de 418 respondenti, in
mare majoritate fotografi amatori si profesionisti. Chestionarul a cuprins 35
de intrebari, atat simple, cat si cu raspuns multiplu, grila sau decizionale.
MyPoster
este un serviciul on-line de print si inramare online pentru postere si
fotografii.