Profitul net va atinge aproximativ 769 mil. euro, vanzarile crescand cu 8,6%, pana la 5,2 mld. euro, conform unui studiu realizat de 18 analisti.
Carl-Henric Svanberg, directorul executiv al companiei, continua politica expansionista, pe nise multimedia si de transmisii web.
Oficialii companiei vor raporta oficial datele financiare pe 20 iulie, la Stockholm. Datele vor include si profitul obtinut de compania de televiziune Tandberg Television ASA din Norvegia, care a fost cumparata de Ericsson in martie pentru aproximativ 1,4 mld. $ (1,05 mld. euro).
Compania Sony Ericsson, care aduce aproximativ un sfert din profitul total al Ericsson, a raportat acum o saptamana cea mai redusa crestere trimestriala a profitului din ultimii doi ani, pe fondul cercetarilor care necesita alocari de fonduri mari si a modelelor mai ieftine scoase pe piata.
„Performantele Sony Ericsson nu prea ofera imbold companiei Ericsson, ci din contra”, a spus Mark Sue, analist al companiei de cercetare a pietei RBC Capital Markets.
Din 41 de analisti, 23 au recomandat investitorilor sa cumpere actiuni de la Ericsson, 12 au avertizat investitorii companiei ca ar fi bine sa nu faca inca nimic, in timp ce 6 au spus ca este timpul sa vanda actiunile.
Ericsson a mai achizitionat, anul trecut, compania de retelistica Redback Networks pentru 2,1 mld. $, cu scopul de a isi extinde reteaua broadband, serviciile de Internet si de televiziune.
India, considerata tara cu cea mai rapida crestere a pietei wireless, a devenit tinta multor companii de telecomunicatii. Astfel, Alcatel-Lucent a cumparat compania Reliance Communications Ltd. Pentru 400 mil.$ in timp ce Ericsson a cumparat pentru 2 mld. $ Bharti Airtel Ltd., cel mai mare operator de telefonie din India.