„Suntem numarul unu in Romania pe segmentul de servicii si tehnologii oferite operatorilor telecom. Suntem principalii furnizori pentru Cosmote, 50% din infrastructura retelelor Romtelecom sunt furnizate tot de noi si avem drept clienti foarte importanti si pe Orange si Vodafone. Pe masura ce RCS&RDS va evolua, speram sa devenim principalii furnizori si pentru ei”, a declarat Maurizio De Dominicis, country manager Ericsson Romania si Republica Moldova.
Oficialii companiei nu au precizat ce cota de piata au pe segmentul de servicii si tehnologii pentru operatorii telecom.
Ericsson lucreaza in prezent in Romania pe segmentul de servicii si tehnologii exclusiv cu operatori telecom si de telefonie mobila.
„In urmatoarea perioada, datorita cresterii pietei pe aceste segmente, vom pune accentul pe servicii 3G si broadband. In viitor, probabil, vom incheia contracte si cu firme cu activitati online si nu numai, dar este inca prea devreme sa discutam despre acest lucru”, a declarat Dominicis.
Oficialii Ericsson au precizat ca penetrarea telefoniei mobile a atins 106% in prezent, dar Internetul broadband este inca subdezvoltat, cu penetrare de doar 10%, fata de 53%, media europeana.
Oficialii Ericsson nu au oferit informatii despre afacerile companiei pe piata locala, precizand doar ca in 2007, „Ericsson a crescut moderat in Romania”.
240 de angajati pentru Global Service Delivery Center din Romania
Acum un an, oficialii Ericsson anuntau inaugurarea centrului global de servicii din Romania, de unde compania dezvolta aplicatii, sustine operatiuni IT sau opereaza retele de telecomunicatii pentru clienti-companii din afara tarii. La acea perioada, oficialii companiei anuntau ca tintesc pentru primul an de activitate sa angajeze 200 de oameni, insa Ericsson a anuntat marti ca in prezent are 240 de oameni angajati in acest centru.
Printre serviciile dezvoltate de specialistii din Romania se numara optimizarea paginilor pentru afisarea portalului de stiri CNN pe terminale mobile, dar si producerea unui soft care targeteaza reclame in functie de pozitia geografica a utilizatorilor de telefoane mobile, crearea unui soft ce permite control parental si blocarea telefonului de la distanta sau chiar oprirea lui (aplicabilitate utila si pentru companii), precum si alerte in cazul in care in timpul unui meci important se inscriu goluri.
„In Romania am lucrat pana in prezent la perfectionarea a circa 20-30 de servicii oferite de Ericsson la nivel global si urmarim cresterea continua a numarului acestora. Pe piata telecom asistam la o interdependenta din ce in ce mai mare intre retele, produse, continut si terminale mobile”, este de parere De Dominicis, seful Ericsson pentru Romania.
Ericsson a realizat in 2007 afaceri de 27,9 mld. $, avand la nivel global peste 70.000 de angajati, in 175 de tari. Ericsson a fost fondata in 1876 si are sediul central in Stockholm, Suedia. Compania este listata la bursele din Stockholm, Londra si New York.