„Primul trimestru al anului a fost foarte dificil, am inregistrat scaderi ale afacerilor de la an la an. Pe trimestrul doi am reintrat pe crestere, si estimam o evolutie cu circa 15% fata de primul trimestru al anului curent”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Nikolai Savov, general manager al MDS Holdings care detine Apcom Romania.
Acesta a subliniat ca Romania este una dintre cele mai afectate tari din regiune, fata de Cehia si Slovacia, tari care, conform lui Savov, nu sunt atat de puternic lovite de fluctuatiile economice.
„La inceputul anului speram sa realizam cresteri ale afacerilor de circa 60% fata de 2008. Acum insa, realist vorbind, mizam pe o evolutie de circa 10%. Lanturile de retail au fost foarte afectate de recesiune, si aici nominalizez atat Diverta cat si Altex sau Domo. Lucrurile au inceput insa deja sa se miste mai bine”, a spus Savov.
La randul sau, Cristian Teodorescu, business manager al Apcom Romania, a subliniat ca se va axa anul acesta nu atat pe extinderea numarului de parteneri cat pe consolidarea relatiilor cu cei deja existenti.
„Reteaua de retail este bine pusa la punct. In 2009 urmarim sa imbunatatim vizibilitatea produselor Apple in lanturile mari de magazine si, ca extindere, sa mai deschidem doua magazine Apple Premium Reseller, in Brasov si Timisoara”, a spus Teodorescu.
Principalele game de produse pe care compania mizeaza in Romania sunt iPod-urile si notebook-urile. Oficialii Apcom au spus ca au vandut in 2008 circa 4.000 de unitati iPod Touch, urmand ca in 2009 numarul unitatilor comercializate chiar sa se dubleze, datorita intrarii pe piata a unor noi modele, mai performante.
In ceea ce priveste intrarea pe piata autohtona a magazinului online de muzica digitala iTunes, oficialii MDS Holdings au subliniat ca „daca ar tine doar de Apple, probabil ca acesta ar fi fost deja prezent de mai mult timp in Romania, ca si App Store. Dar mai tine si de publisheri si societatile de colectare ale drepturilor pecuniare cuvenite artistilor. Oricum, nu este exclus sa asistam la surprize placute si in acest sens”.
In ceea ce priveste nivelul preturilor, oficialii Apcom Romania au subliniat ca acestea se vor ieftini, ca urmare a unei relative stabilizari a cursului euro-leu.
„Preturile anumitor produse au crescut pe primul trimestru al anului dar vom incepe sa le ieftinim, ca urmare a unei oarecare stabilizari a cursului euro-leu. Preturile produselor Apple sunt similare in toate statele Europei Centrale si de Est”, a mai spus seful MDS Holdings.