„Nu sunt convins ca la finele anului acesta, per total, vom inregistra profit”, a spus Jiri Rizek, directorul executiv al Flamingo International.
Flamingo a inregistrat si anul trecut pierderi de 15,5 mil. euro.
„Investitiile actuale in extinderea retelei de retail, precum si definitivarea fuziunii cu Flanco, ne afecteaza profitabilitatea”, a mai spus Rizek.
Compania a mai inregistrat cheltuieli importante si din cauza restructurarilor din cadrul managementului grupului precum si din cauza produselor cumparate in 2006 ce au ramas nevandute dupa eliminarea accizelor. Acestea au fost comercializate in trimestrul intai cu preturi mai mici decat cele asteptate initial, compania iesind chiar in pierdere in unele cazuri, a spus Dragos Simion, vice presedinte al consiliului de administratie al Flamingo. In plus, compania si-a restrans numarul angajatilor din management, de la 380 la finele anului 2006 la 120, Flamingo trebuind sa plateasca sume compensatorii acestora.
Oficialii companiei doresc pentru acest an pastrarea cotei de 18% inregistrata in 2006 pe piata de retail IT&C. „Suntem mai interesati de profitul companiei decat de cota de piata, dar pentru a genera castiguri trebuie mai intai sa ne fidelizam cat mai multi clienti. Cota de piata este importanta, dar nu vom scadea drastic preturile pentru a depasi cei 18% propusi”, a declarat Rizek.
Piata este dominata de Altex, cu 26% din piata, urmat de Flamingo si de Domo, cu 15%, conform oficialilor Flamingo. Restul lanturilor de retail detin 41% din piata.
Flamingo International vrea ca anul acesta sa deschida cel putin 10 magazine Flanco World, reteaua urmand sa depaseasca 20 de unitati. Compania isi propune sa creasca suprafata totala de vanzari de la 45.000 la finalul anului trecut, pana la 59.000 metri patrati, iar in anul 2008 sa ajunga la 75.000 metri patrati. Investitiile planificate pentru acest an se ridica la 4,5 mil. euro.
Reteaua de magazine Flanco World, care pana la finalul lui 2007 va detine 36,3% din suprafata totala de vanzare a Flamingo International, ramane si anul acesta pilonul principal al afacerilor Grupului Flamingo, a mai spus Rizek.
Investitii in servicii noi
Prin dezvoltarea si extinderea serviciilor oferite clientilor, Flamingo va incerca sa targeteze nisa de pe piata interesata in produsele de ultima generatie, la preturi ridicate, a spus Simion.
„Compania va investi aproximativ 400.000 euro in prima faza in largirea gamei de servicii ce o vom oferi clientilor, de la transportul produselor acasa pana la instalare si demonstratii ale capacitatilor produselor achizitionate de client. Aceste servicii vor genera profit pe termen lung, deoarece clientii vor fi fidelizati”, a continuat el.
„Toate magazinele de retail de pe piata concureaza pe piata produselor cu preturi medii sau mici. Noi incercam sa atragem clientii interesati de produsele high-end, LCD-uri, televizoarele cu plasma cu diagonale mari”, a adaugat Simion. Serviciile noi vor fi disponibile treptat, incepand cu al doilea trimestru.
Flamingo si-a propus sa creasca vanzarile online la 30-40%
Vanzarile online inregistrate de Flamingo reprezinta sub 1% din vanzarile totale ale companiei. „Vom angaja aproximativ 10 oameni pentru a crea o platforma profesionala de vanzari online. Aceasta va fi disponibila in toamna, in septembrie, iar in aproximativ 3 ani speram ca, dupa modelul oferit de retailerii occidentali, sa atingem o rata de vanzari online de aproximativ 30-40% din total”, a spus Simion.
Flamingo a inregistrat luna aceasta o crestere de peste 60% a vanzarilor aparatelor de aer conditionat, fata de lunile anterioare si estimeaza o crestere de 90% a vanzarilor la acest tip de echipamente pe perioada verii. „In perioada aceasta, se vand cel mai bine produsele de sezon, frigiderele si sistemele de aer conditionat. Observam insa o tendinta a pietei de a ramane constanta in ceea ce priveste cererea de LCD-uri si plasma, indiferent de perioada anului”, a spus Simion.
Ponderea vanzarilor de componente IT a scazut, in cazul Flamingo, de la circa 60% acum 5-6 ani, pana la 10% in prezent, piata preferand sistemele asamblate, a adaugat oficialul Flamingo.
Promotiile genereaza companiei Flamingo aproximativ 15-20% din totalul vanzarilor, a estimat Simion, adaugand ca valoarea totala a pietei de retail IT&C din Romania este de aproximativ 0,9 mld. euro, din care aproximativ 300 mil. euro provin din vanzari IT.
Grupul Flamingo International deruleaza activitati de retail si distributie, comercializand produse din gamele IT&C, electronice si electrocasnice. Magazinele sunt operate sub brandurile Flanco World, Flamingo Computers si Flanco, fiecare dintre acestea fiind specializat pe segmente de produse si clienti diferite.