In ceea ce priveste 2009, reprezentantii grupului Flamingo se asteapta ca trendul de crestere a vanzarilor de notebookuri sa continue, dar intr-un ritm mai temperat, avand in vedere contextul economic actual. Astfel, in ianuarie retailerul a inregistrat pe acest segment de produse o crestere de 10% in termeni de valoare, si 15% in termeni de volum, comparativ cu aceeasi luna a anului 2008.
Potrivit reprezentantilor companiei, intreg segmentul de notebookuri este evaluat la aproximativ 350 mil. euro.
Valorile raportate de catre Flamingo includ ambele zone de business ale grupului, atat de retail cat si de distributie. Din punct de vedere al unitatilor vandute, cota de piata a retailerului pe segmentul de notebook-uri a fost in 2008 de circa 12%.
Rezultatele pe anul trecut au fost generate in principal de vanzarile realizate in prima jumatate a anului, cand reprezentantii companiei au raportat valori triple fata de aceeasi perioada a anului 2007. In a doua jumatate a anului trecut, in special in ultimul trimestru, vanzarile de notebookuri au inregistrat o scadere a cresterii, pana la 30% in T4 (fata de 100% in S1). Potrivit reprezentantilor companiei, vanzarile din S2 au fost influentate de doi factori – pe de o parte, accesarea mai dificila a creditelor de consum si pe de alta parte, scaderea vanzarilor pe fondul crizei financiare.
„Asa cum ne asteptam, notebookurile au fost printre cele mai vandute produse in 2008. Chiar daca, momentan, este mai dificil sa accesam creditele de consum si impactul crizei globale este din ce in ce mai mare, consideram ca notebookurile vor continua sa ramana printre cele mai vandute produse anul acesta, luand in considerare cresterea nevoii consumatorilor pentru tehnologie si mobilitate”, a declarat Jiri Rizek, director executiv Flamingo International.