- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Flamingo: Afaceri in scadere cu 40% in T1, pana la 24 mil. euro

14 May, 16:50 • Redactia DailyBusiness
Retailerul IT&C, electronice si electrocasnice Flamingo International a generat, pe primul trimestru al anului, vanzari de 100 mil. lei (circa 24 mil. euro), in scadere cu 40% fata de aceeasi perioada din 2008 cand compania genera afaceri de 170 mil. lei, a anuntat joi retailerul.
Flamingo: Afaceri in scadere cu 40% in T1, pana la 24 mil. euro

Compania a inregistrat un rezultat operational EBITDA negativ, de 13,6 mil. lei (circa 3,2 mil. euro), fata de o pierdere de 0,6 mil. lei in perioada similara a anului trecut.

Oficialii companiei estimeaza ca piata pe care activeaza a scazut cu 40% in perioada mentionata.

In ciuda acestor cifre, reprezentantii Flamingo considera ca vor reusi sa incheie anul cu EBITDA pozitiv, datorita reorganizarii din structura costurilor operationale.

De la inceputul lunii mai, compania a avut o evolutie buna si pe Bursa, situandu-se in Top 5 al companiilor cu cea mai mare crestere, conform oficialilor Flamingo International.

„Din punctul nostru de vedere, evolutia pozitiva a companiei pe Bursa de Valori demonstreaza ca Flamingo International este o organizatie stabila si de incredere, care se bucura de sprijinul si increderea bancilor si a actionarilor”, a afirmat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

Oficialii companiei se asteapta la o redresare a trendului actual de pe piata de profil, in a doua jumatate a anului, fapt ce va fi determinat si de ieftinirile semnificative ale anumitor categorii de produse.

Aceasta evolutie a preturilor a facut ca produse precum televizoarele LCD, camerele foto si video, notebook-urile etc sa atinga un nivel al preturilor similar cu cel din tarile vestice sau chiar din Statele Unite. Conform reprezentantilor companiei, acest factor ar trebui sa incurajeze consumatorii sa achizitioneze produse din Romania, avand in vedere si serviciile disponibile local, precum garantia, considera oficialii companiei.

In prezent, numarul de magazine din portofoliul Grupului Flamingo este de 90 de unitati, dintre care 29 sunt magazine Flanco World, deschise sub conceptul de magazin de mari dimensiuni.

In 2008, compania a generat venituri de 203 mil. euro, in crestere cu 16% fata de anul precedent, dar a pierdut 10 mil. euro.

Principalii concurenti ai Flamingo pe piata locala sunt Altex, Domo, Depozitul de Calculatoare.

Urmărește Daily Business pe Google News