Compania are in prezent datorii de 60 mil. euro, dintre care 34 mil. euro catre banci.
Oficialii companiei se arata optimisti privind iesirea din insolventa pana la terminarea acestui an. „Evolutia pozitiva a companiei in ultimele luni ne face sa avem incredere in dezvoltarea viitoare a companiei si in iesirea din insolventa in septembrie 2010”, a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco, parte a grupului Flamingo. Adrian Olteanu (foto) a fost numit CEO Flanco in ianuarie 2010, pe fondul declansarii procesului de insolventa si a executarii garantiilor de catre ING.
Conform companiei, declansarea procesului de insolventa si a executarii garantiilor in decembrie 2009 a compromis semnificativ vanzarile lunii decembrie, ducand la o scadere a cotei de piata pana la un nivel minim record. Cu toate acestea, oficialii companiei au subliniat ca au recuperat in martie 2010 cota de piata ajungand astfel pana la nivelul din ianuarie 2009.
Recuperarea cotei de piata a fost realizata, conform GfK, in mai putin de 3 luni, printr-o serie de masuri de management de criza printre care imbunatatirea performantelor magazinelor printr-un management optimizat – in martie 2010, 60% dintre magazine au devenit profitabile, fata de 40% in ianuarie 2010. Pana in iunie 2010 compania isi propune ca peste 90% dintre magazine sa aduca profit. Totodata, vanzarile pe electrocasnice mari au crescut cu 72% in martie fata de ianuarie, electronicele cu 50% iar electrocasnicele mici au inregistrat o evolutie cu 30% in martie fata de februarie 2010.
„Estimam piata de retail electronic in 2010 la 1 miliard euro, in scadere cu 10% fata de 2009, o redresare a acesteia fiind asteptata incepand cu 2011”, a declarat Adrian Olteanu.
„Piata din Romania a scazut in 2009 foarte mult comparativ cu alte piete europene – 45% in Romania fata de 8% in Cehia sau 12% in Polonia, declinul continuand si in 2010. Daca luam in calcul cheltuiala medie pe cap de locuitor de doar aproximativ 50 euro/an (comparativ cu 2-300 euro in Europa Centrala) si rata de inlocuire extrem de mare a produselor electronice, electrocasnice si IT, de 19.5 ani in Romania fata de 6 ani in alte tari, este evident ca nivelul actual este unul conjunctural si ca piata va cunoaste o crestere sustinuta pe termen mediu si lung, astfel incat sa revina la parametri normali de functionare”, a mai declarat Adrian Olteanu.
Pentru perioada urmatoare compania isi propune optimizarea retelei de magazine, avand in plan deschiderea altor 10 magazine in spatii cu chirii si trafic optime.
Principalii concurenti ai Flamingo International pe piata locala sunt Altex, Domo sau eMag.