Cresterea va surveni pe fondul diversificarii ofertelor financiare, precum si al cresterii interesului clientilor pentru achizitiile efectuate prin intermediul sistemelor de credite.
In primele trei luni ale acestui an, produsele IT&C au reprezentat categoria care a inregistrat cele mai mari vanzari prin sistemele de creditare in magazinele din retelele Flanco, Flanco World si Flamingo Computers, reprezentand 40% din produsele achizitionate prin credite.
Produsele electrocasnice au contribuit cu 30% la totalul vanzarilor prin credite operate de catre retailer, in timp ce produsele electronice au detinut o cota de 25%.
In 2007, ponderea vanzarilor prin credite a inregistrat o usoara scadere, mai ales in a doua jumatate a anului, ca urmare a cresterii puterii de cumparare precum si datorita perioadei sarbatorilor de iarna, cand tendinta clientilor este in general aceea de a achizitiona produsele cu numerar.
„Piata creditelor de consum a devenit foarte dinamica si agresiva din punctul de vedere al ofertelor, acest fapt fiind unul dintre stimulii principali in ceea ce priveste cresterea ponderii vanzarilor prin sistemele de credite”, a spus Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
„Achizitiile realizate prin sistemele de credite disponibile in magazinele noastre detin o pondere de 35% din totalul vanzarilor realizate anul trecut”, a mai spus Rizek.
Retailerul estimeaza ca vanzarile prin credite si carduri de credit vor detine o pondere de 30% din totalul vanzarilor inregistrate pe piata produselor electronice, electrocasnice si IT&C in 2008.
Flamingo International vizeaza afaceri de circa 210 mil. euro anul acesta, in crestere cu 22% fata de anul trecut, pe fondul extinderii suprafetei de vanzare cu inca 12 magazine Flanco World, au spus oficiali ai companiei, la inceputul lunii martie.
Oficialii Flamingo au mai spus ca vizeaza un profit de 2,6 mil. euro in 2008, de cinci ori mai mult decat anul trecut.
Principalii concurenti ai Flamingo International sunt Altex/MediaGlaxy, Ktech UltraPro, Depozitul de Calculatoare si eMag.ro.