Tranzactia a vizat cele 6 magazine Future Shop plasate in centre comerciale din Bucuresti, Craiova, Oradea, Timisoara si Iasi. Compania care a preluat afacerea, MCS Communications, este parte a DTH Television Grup, din care mai fac parte Hat Romania sau Boom TV.
Flamingo a anuntat ca vanzarea Future Shop face parte din strategia companiei de a se concentra asupra dezvoltarii retelei Flanco World si a consolidarii magazinelor traditionale Flamingo Computers si Flanco.
„Stoparea proiectului Future Shop a fost anuntata si pregatita de catre Flamingo International inca de la inceputul anului, atunci cand am anuntat prioritatile noastre pentru perioada imediat urmatoare – consolidarea retelei de magazine Flanco World si imbunatatirea performantelor unitatilor Flamingo Computers si Flanco”, a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
Strategia grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flamingo Computers si Flanco. In prezent exista 13 locatii Flanco World in cele mai importante regiuni ale tarii, urmand ca pana la finalul anului 2007 sa fie inaugurate inca 7 noi unitati.
Flamingo pastreaza marca Future Shop
In urma tranzactiei cu MCS, Grupul Flamingo International va cesiona contractele de chirie pentru magazinele Future Shop catre MCS Communications si va transfera in totalitate catre noul proprietar stocul comercial si mijloacele fixe detinute in cele 6 unitati. Brand-ul Future Shop va ramane in portofoliul Flamingo International, putand fi reactivat in viitor daca va aparea o oportunitate de dezvoltare in acest sens.
Conceptul Future Shop a fost lansat de catre Flamingo International in anul 2005, din dorinta de a avea un canal alternativ de comercializare a produselor din gama IT&C pe piata de retail romaneasca, alaturi de magazinele Flamingo Computers. Odata cu achizitia si integrarea retailer-ului Flanco, operatiune finalizata in anul 2006, directiile strategice ale grupului s-au modificat semnificativ. Astfel, dezvoltarea conceptului Future Shop, ajuns la momentul achizitiei Flanco la 18 locatii, a trecut pe plan secundar, accentul punandu-se pe extinderea magazinelor de suprafata mare, operate sub denumirea Flanco World si a consolidarii retelelor traditionale Flamingo Computers si Flanco.
In momentul tranzactiei, lantul Future Shop cuprindea 6 unitati cu suprafete medii de 40 metri patrati, plasate in centre comerciale din Bucuresti, Craiova, Oradea, Timisoara si Iasi. Majoritatea celorlalte magazine (pana la totalul de 18) au fost inchise pe parcursul anului 2006, ca parte a procesului de restructurare a activitatii de retail.