Valoarea produselor vandute de Flamingo a crescut cu 75%, de la 47 mil. lei (circa 14 mil. euro) in 2007 la 84 mil. lei (circa 22 mil. euro la cursul mediu de anul trecut), insa, in acest an, oficialii companiei se asteapta la o stagnare a pietei de profil.
Principalii factori care au condus pana acum la cresterea vanzarilor pe acest segment de produse au fost preturile tot mai accesibile, reduse chiar si cu 30%, dar si promotiile care includ televizoarele LCD si plasmele. Datorita scaderilor de pret, aceasta categorie de produse a devenit accesibila unui numar din ce in ce mai mare de romani, care prefera LCD-urile si plasmele in detrimentul aparatelor TV clasice.
„Televizoarele LCD conduc in topul celor mai bine vandute produse electronice, iar acest trend se va mentine si in perioada urmatoare. Mai nou, aceasta evolutie va fi sustinuta si de schimbarile preconizate pe piata telecomunicatiilor. Proiectul propus de Ministerul Comunicatiilor privind tranzitia de la televiziunea analogica la cea digitala nu va face decat sa incurajeze vanzarile de televizoare LCD si cu plasma de ultima generatie, deoarece multe dintre echipamentele vechi vor trebui inlocuite datorita incapacitatii acestora de a se conecta la decodorul de transmisiuni digitale. Tehnologia incorporata in televizoarele moderne, pe de alta parte, faciliteaza aceasta conexiune”, a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
Principalii concurenti ai Flamingo International sunt Altex, Domo sau K-Tech Electronics.