Oficialii companiei estimeaza de asemenea o dublare a vanzarilor de plasme, pana la circa 50.000 de unitati.
Estimarile retailerului Flamingo International sunt mai optimiste decat cele ale producatorilor de televizoare Panasonic Romania, LG Romania sau BenQ Romania, care declarasera anterior pentru DailyBusiness ca piata autohtona de televizoare LCD si plasme va atinge circa 400.000 de unitati comercializate in 2008.
„Conform datelor din piata, in mediul urban, gradul de penetrare a televizoarelor LCD a fost anul trecut de aproximativ 10%, ceea ce indica un potential de crestere foarte mare pe acest segment”, este de parere Jiri Rizek, director executiv al Flamingo International.
„Ne asteptam ca in topul celor mai solicitate produse electronice din magazinele Flamingo International sa ramana, si in acest an, televizoarele de tip LCD, datorita ofertelor tot mai atractive si diversificate de modele si a tendintei clientilor de a investi in echipamente moderne”, a continuat Rizek.
Potrivit datelor detinute de Flamingo International, in 2007, pe piata de electronice au fost vandute 250.000 de unitati de LCD-uri si plasme, compania detinand o cota de 15% din aceasta piata. In 2007, vanzarile de LCD-uri si plasme au contribuit cu 25% la totalul vanzarilor inregistrate de Flamingo International. Cele mai solicitate branduri pentru aceasta categorie de produse au fost, anul trecut, Samsung, Philips, Panasonic, Sony, LG, Veryo si Grundig.
Conform unui studiu de piata realizat anul trecut de SNA Focus, printre cei mai importanti factori care influenteaza decizia de cumparare a unui televizor LCD sau a unei plasme sunt brandul, caracteristicile tehnice (34%) si pretul (12%). Comparativ cu 2006, incepand de anul trecut caracteristicile tehnice au devenit mult mai importante in procesul de achizitie, alaturi de designul produsului cumparat.
Flamingo International vizeaza in 2008 afaceri de 210 mil. euro, in crestere cu 22% fata de 2007. Oficialii Flamingo au precizat ca vizeaza un profit de 2,6 mil. euro in 2008, de cinci ori mai mare decat anul trecut.
Principalii concurenti ai Flamingo International sunt Altex, cu afaceri estimate in 2008 la circa 430 mil. euro, Domo sau K-Tech Electronics.