In plus, cresterile inregistrate de televiziunea de inalta definitie HDTV si IPTV vor influenta pozitiv vanzarile de televizoare LCD optimizate pentru imagine de inalta definitie (HDTV), spun ei.
„In 2007, toate produsele care pot fi incadrate in conceptul de home digital (sisteme home cinema, camere digitale, DVD Playere) au avut o evolutie foarte buna in cadrul magazinelor Flamingo si Flanco, dar si pe piata, in general. Aceasta tendinta se va pastra si in 2008”, a spus pentru DailyBusiness Jiri Rizek, director executiv al Flamingo.
Acesta a estimat ca piata de LCD-uri ar putea ajunge in 2007 la circa 1 mil. de unitati, in crestere cu aproximativ 40% fata de 2006.
„Estimam ca in conditiile lansarii unor noi servicii pe piata locala de telecomunicatii, precum televiziunea HDTV sau IPTV, cererile pentru televizoare LCD HD-Ready vor continua sa creasca in 2008”, a spus Rizek.
„Lansarea si implementarea noii tehnologii OLED va avea, de asemenea, o contributie semnificativa la cresterea vanzarilor de laptop-uri si televizoare LCD anul viitor, primele modele de LCD-uri cu ecrane OLED fiind deja lansate anul acesta, iar modul in care au fost primite pe piata internationala ne incurajeaza sa estimam ca anul viitor acestea vor inregistra un succes important si pe piata locala”, a continuat Rizek.
Conform acestuia, in cadrul magazinelor Flamingo Computers, Flanco si Flanco World, vanzarile de laptop-uri au crescut in trimestrul al treilea cu 120% comparativ cu aceeasi perioada a lui 2006, in timp ce LCD-urile au cunoscut in primele opt luni ale anului 2007 o crestere a vanzarilor cu 400% fata de perioada similara din 2006.
„Piata de echipamente electronice va creste in 2007 cu 15% fata de 2006 si va ajunge astfel la o cifra totala de 1 mld. euro. Ne asteptam ca in 2008 aceasta sa depaseasca 1,1 mld. euro, sprijinita in special de segmentul IT&C”, a spus Rizek, precizand ca in 2008 si-a propus ca Flamingo International sa creasca mai repede decat piata.
Directorul executiv al grupului Flamingo a precizat ca se asteapta la o evolutie buna si a produselor din categoria „entertainment”, pe primul loc situandu-se consolele de jocuri.
El a spus ca pana la finalul lui 2007, suprafata totala de vanzari a grupului Flamingo International va ajunge la 56.000 mp, in crestere de la 45.000 cat inregistra la finalul lui 2006. Rizek a precizat ca pana la finalul lui 2008 aceasta suprafata va fi extinsa pana la 70.000 mp, grupul urmand sa inaugureze noi magazine, in special Flanco, in „regiunile principale ale tarii”.
La sfarsitul lunii septembrie, grupul Flamingo avea deschise 124 de magazine cu o suprafata totala de vanzare de 47.000 mp.
Compania estimeaza ca va ramane la un nivel constant al cotei de piata anul acesta, circa 17%.
Compania a inregistrat in trimestrul trei un profit de 684.000 euro, dupa ce la jumatatea anului raportase pierderi de peste 4,5 mil. euro. Flamingo estimeaza ca la finele lui 2007 va avea un profit de 0,5 mil. euro.
Principalii concurenti ai Flamingo sunt Altex, Media Galaxy, Domo, Depozitul de Calculatoare sau eMag.ro.
Contactati de catre DailyBusiness, Altex, K Tech, eMag si Depozitul de Calculatoare nu au oferit estimari pentru piata IT&C si electronice a anului 2008 pana la ora publicarii articolului.