Decizia retailerului a fost influentata de evolutia pozitiva a produselor neconventionale pe pietele internationale, precum si de potentialul de dezvoltare a segmentului de electronice neconventionale (de nisa – n.r.) in Romania, care in prezent inregistreaza un ritm anual de crestere de 30%, conform oficialilor companiei.
„Produsele electronice neconventionale targeteaza o anumtia categorie de utilizatori, in cazul celor Disney-copiii”, a explicat pentru DailyBusiness un reprezentant al retailerului.
Conform reprezentantilor grupului Flamingo International, la ora actuala tot mai multi producatori si retaileri de electronice, electrocasnice si IT&C se concentreaza asupra comercializarii produselor de nisa.
Aceasta tendinta a aparut ca urmare a eforturilor sustinute din partea producatorilor internationali de targetare a diferitelor categorii de clienti prin adresarea ofertelor de produse personalizate. Electronicele comercializate sub marca Disney reprezinta una dintre primele categorii de produse neconventionale lansate pe segmentul local de retail electronic, conform oficialilor companiei.
„In ultimul timp se observa tendinta de exploatare a unor noi segmente de retail ca urmare a evolutiei pozitive inregistrata pe pietele internationale. Produsele electronice sub marca Disney reprezinta prima categorie de produse neconventionale lansate pe piata din Romania, dedicata in special copiilor”, a declarat Mihaela Irimia, director de vanzari al Flamingo International.
Conform estimarilor reprezentantilor Flamingo International, la ora actuala, piata produselor electronice, electrocasnice si IT&C din Romania a ajuns la valoarea de 1 mld. euro, inregistrand un ritm de crestere mai mare comparativ cu pietele internationale. La nivelul pietelor europene, produsele neconventionale au inregistrat o pondere semnificativa in ultimii ani, acestea fiind prezente pe toate segmentele de retail electronic, electrocasnic si IT&C.
Retailerul IT&C Flamingo International a inregistrat o pierdere neta de 4 milioane de euro dupa noua luni, insa isi propune sa o recupereze in ultimul trimestru, pentru a ajunge la finalul anului pe profit de 500.000 euro.
Flamingo International a trecut in trimestrul 3 pe profit, de 684.000 euro, dupa ce la jumatatea anului raportase pierderi de peste 4,5 milioane euro.
Compania estimeaza ca va ramane la un nivel constant al cotei de piata anul acesta, de circa 17%.