„Consumatorii vor sa filmeze si sa distribuie filmele proprii, ceea ce se vede in miliardele de filmulete de pe YouTube”, a spus Jordan Selburn, analist in divizia de electronice de consum al companiei de cercetare de piata IHS.
El a adaugat insa ca oamenii „sunt din ce in ce mai putin interesati de achizitia unor dispozitive care pot doar sa filmeze, pentru ca functia video este din ce in ce mai prezenta pe alte dispozitive electronice, cum ar fi media playerele sau smart-phone-ul. Prin urmare, pe piata de camere video care au o singura functie este previzionata o crestere foarte mica in urmatorii ani”.
Piata de camere video similare Flip a crescut cu 6% in 2010, insa pentru 2011 este estimata o scadere ratei de majorare la doar 4%. In 2012, rata de crestere nu va depasi 2 %, iar in 2013 este estimata doar la putin peste 2%, potrivit statisticelor IHS.
Astfel, daca in 2010, la nivel global s-au livrat peste 15.000 de unitati, pana in 2015, desi in crestere, piata nu va depasi 20.000 de unitati.
Mai mult, cresterile estimate pentru piata in urmatorii ani vor fi datorate in principal ca urmare a modelelor de camere video 3D si nu ale celor 2D, cum era Flip.
Scaderea cresterii acestui segment de piata reflecta, potrivit IHS, problemele intregii piete ale electronicelor mono-tasking.
„Dispozitivele electronice cu o singura functie sunt specii pe cale de disparitie pe piata”, spune Selburn, care a explicat ca trendul este de orientare a consumului spre electronice multi-tasking, asa ca Flip este doar o „victima timpurie”.
Decizia Cisco de a inchide divizia de camere video a fost pusa de companie pe seama strategiei generale a firmei, care presupune concentrarea pe segmentele de activitate de baza, echipamentele de retea.
Totusi, decizia de a inchide pur si simplu divizia si de nu a incerca o vanzare a surprins lumea IT-ului, mai ales ca firma a platit in 2009 peste 500 milioane dolari pentru a achizitiona compania care producea Flip.
Selburn spune ca inca este posibil ca Flip sa invie intr-o forma sau alta, fie ca fondatorii vor rascumpara brandul, fie alti investitori vor cumpara la discount-uri mari unitatea de productie, mai ales ca unele produse raman „in carti”, chiar daca piata se indreapta spre multi-tasking.