Reprezentantii
companiilor de telefonie mobila sustin ca fraudele de tip phishing sunt
cel mai des intalnite, cei care le comit prezentandu-se drept reprezentanti ai
furnizorilor. Acestia solicita informatii cu caracter confidential,
reincarcari de conturi PrePay sau transfer de bani. De asemenea, poate fi
vorba si de castiguri la asa-zise concursuri, iar, pentru a se intra in posesia
acestora, clientilor li se solicita reincarcarea unor cartele prepaid,
relateaza [url=http://www.ziare.com/internet-si-tehnologie/telefoane-mobile/fraude-prin-telefonul-mobil-cum-le-recunosti-si-cum-te-poti-apara-1214806]Ziare.com[/url]
Ce trebuie sa faceti daca sunteti victima unei astfel de fraude? In primul rand, clientii nu trebuie sa divulge persoanelor straine sau care se
recomanda ca angajati ai companiei de telefonie mobila date confidentiale,
precum parole, sa nu dea curs invitatiilor de a achizitiona cartele prepaid sau
de a comunica codurile de reincarcare.
La randul lor, reprezentantii companiilor recomanda clientilor sa
verifice informatiile inainte sa raspunda oricaror solicitari care fac referire
la premii consistente din partea companiei, in schimbul unor sume de bani sau
coduri de reincarcare, si sa nu furnizeze alte date confidentiale (cod numeric
personal, conturi bancare, parole, coduri de reincarcare etc).