„Pentru anul financiar 2007-2008 care se va incheia la 31 martie, estimam afaceri in Romania de circa 63 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere de circa 30% fata de anul precedent. Pe segmentul de laptop-uri suntem lideri de piata, cu o cota de 18,6% in anul calendaristic 2007”, a declarat pentru DailyBusiness Ileana Stroe, marketing manager Fujitsu Siemens Computers Romania.
„Vrem sa ne crestem cota de piata pe segmentul de laptop-uri in 2008 pana la 20-22%, sprijiniti de noile aparitii pe care le pregatim precum si de cresterea constanta a acestei piete. Estimez ca in 2008 piata de laptop-uri din Romania se va dubla”, a spus la randul lui Madalin Andrei, retail partners manager Fujitsu Siemens.
Conform acestuia, 60% din veniturile companiei in Romania provin din comercializarea de laptop-uri. Circa 60% din vanzarile de laptop-uri se indreapta catre consumatori de business, conform oficialilor companiei. Marcile destinate in special utilizatorilor de business sunt Lifebook Fujitsu, cu preturi cuprinse intre 5.000 si 7.000 lei, si Lite Notebook.
Fujitsu vrea sa vanda circa 2.000 de bucati din noul laptop Amilo Si2636
Oficialii Fujitsu Siemens Computers au anuntat astazi lansarea oficiala a laptop-ului Amilo Si2636 (foto), initial acesta urmand a fi vandut exclusiv in cadrul magazinelor Diverta, reprezentantii companiei estimand ca vor vinde in primul an circa 2.000 de bucati.
„In prima faza, pana prin luna martie, o sa vindem doar in Diverta, urmand ca ulterior sa ne extindem cu acest produs si in cadrul altor mari magazine de retail. Ieri (luni – n.r.), la o prima prezentare a produsului, am vandut unui `spectator` primul laptop Amilo Si2636”, a spus Madalin Andrei.
AmiloSi2636 targeteaza in special clientii persoane fizice. Laptop-ul dispune de un procesor Core 2 Duo T7500 la 2,2 GHz, 2 Gb DDR2, Hdd SATA la 250 Gb. Displayul are diagonala de 13,3 inci, bateria notebook-ului avand o autonomie de pana la 5 ore. Pretul este de 5.000 lei.
Conform ultimelor date IDC, numarul de unitati PC livrate in trimestrul trei al lui 2007 a crescut cu mai mult de o treime de la an la an, ajungand la 193.541 unitati livrate. Valoarea pietei a fost de aproape 165 milioane $, crescand cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Vanzarile de notebook au crescut cu 92% in trimestrul 3 2007 fata de perioada similara a anului anterior. Desktop-urile au ramas in trimestrul trei in continuare dominante ca vanzari, cu o cota de piata de 66,9%, urmate de laptop-uri care in acelasi trimestru au inregistrat o cota de 31,5% si de servere, care ocupa restul de 1,6%.
Oficialii IDC au precizat ca pana in prezent nu au date pentru intreg anul 2007.
Principalii concurenti ai Fujitsu Siemens Computers pe piata din Romania sunt Dell, HP sau Acer.