Astfel, furnizorii de servicii de acces la Internet vor avea obligatia publicarii parametrilor de calitate administrativi precum termenul necesar pentru furnizarea accesului la Internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecventa reclamatiilor utilizatorului, a celor referitoare la deranjamente si privind corectitudinea facturarii, precum si termenul de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor, se arata intr-un comunicat al ANCOM.
Totodata, furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica si parametrii de calitate tehnici, precum viteza de transfer a datelor, intarzierea de transfer, variatia intarzierii de transfer si rata pierderii de pachete.
Furnizorii de servicii de acces la Internet mentionati vor realiza, administra si pune la dispozitia utilizatorilor o aplicatie proprie care sa masoare si sa evalueze, in timp real, indicatorii tehnici de calitate pentru serviciul de acces la Internet.
„ANCOM considera ca imbunatatirea gradului de informare a utilizatorilor contribuie la cresterea puterii consumatorilor si a capacitatii acestora de a-si apara mai bine interesele, si in acelasi timp stimuleaza si sustine concurenta. Utilizatorii informati, care sunt pregatiti sa-si exercite abilitatea de a alege, pun o presiune necesara asupra furnizorilor, stimulandu-i sa ofere servicii inovatoare, la o calitate tot mai buna si la tarife tot mai competitive”, a declarat in comunicat, presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.
Decizia se va aplica serviciilor de acces la internet, furnizate prin intermediul retelelor publice fixe sau mobile de comunicatii electronice, indiferent de tehnologia de acces la internet – accesul prin tehnologii prin fir in banda ingusta, prin conexiuni de tip dial-up/ISDN sau in banda larga (DSL, cable modem) sau accesul wireless precum WLAN, GSM, GPRS si UMTS.