„In conditii „normale” de piata ne-am fi propus cresterea uzuala de peste 30% inregistrata in ultimii 3-4 ani”, a declarat Sorin Baltag, directorul general al Genesys Distributie.
Totodata, anul acesta atentia companiei se va concentra pe cash-flow, viteza de rotatie a stocurilor, incadrarea in bugetele planificate, precum si cresterea eficientei si productivitatii per angajat.
„Linia de business computere/ storage a inregistrat cea mai mare crestere, urmata de networking, power back-up si cablare structurata. Ca segmente de piata, o crestere importanta s-a simtit in zona SMB, vanzari ale resellerilor catre IMM-uri, urmata de retail, in primele trei trimestre, si proiecte pentru administratie”, a declarat Baltag.
Potrivit reprezentantilor companiei, piata de produse IT va creste foarte putin in acest an, cu maxim 6-7%, mai ales din cauza reducerii din retail si absentei unor proiecte de anvergura. „Competitia, deja acerba in ultimii 5-6 ani, se va accentua si mai mult, iar presiunea din partea furnizorilor si clientilor va deveni si mai mare. Toate acestea vor duce la erodarea marginilor si orientarea spre modele de business cu costuri reduse, facand ca unii distribuitori sa se gandeasca la consolidarea cu alti jucatori din piata sau la alte domenii de activitate mai profitabile”, a adaugat Sorin Baltag.
In 2007, compania Genesys Distributie a raportat afaceri de 15 milioane de euro, si un profit de 500.000 de euro, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.