Aceste rezultate au fost obtinute in urma unei cercetari conduse de divizia de Retail &Technology a GfK in peste 80 de tari.
Cu vanzari in crestere cu 8%, Japonia este in prezent regiunea cu cea mai rapida extindere, urmata de Africa, cu o crestere de 6% si de China cu 5%. Pe de alta parte, este asteptat un declin al vanzarilor de 3% in America de Nord si de 5% in Europa.
In prima jumatate a anului 2009, telefoanele mobile si televizoarele au crescut fiecare cu cate 4% in valoare, in vreme ce vanzarea de PC-uri cu 2%. In cazul fiecareia dintre aceste categorii, care totalizeaza 78% din piata, inovatia este principalul motor de crestere, majorarea vizand produse noi ca smart phone-urile, televizoarele cu ecran plat si notebook-urile.
In 2009, consumatorii europeni estimeaza ca vor cheltui cu 11% mai putin pe bunurile electronice. In afara de climatul economic general, una dintre principalele cauze este reprezentata de vanzarile in scadere pentru televizoarele cu ecran plat – cele care reprezentau motorul cresterii inainte – datorita eroziunii pretului. 50% dintre vanzarile din prima jumatate a anului au fost generate de trei dintre tarile vest-europene: Germania cu 19%, urmata de marea Britanie cu 16% si Franta 15%.
GfK estimeaza vanzari totale pe piata electronicelor de aproximativ 54 miliarde de euro in 2009.
In timp ce televizoarele traditionale inregistreaza scaderi, televizoarele LCD iau partea leului cu vanzari de 88%. In 2009, GfK asteapta vanzari totale in Europa de 43.5 milioane pentru LCD si 4.3 milioane unitati pentru plasme.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Infiintat in urma cu 75 de ani, ca prima companie de cercetare de piata din Germania, grupul are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe 5 continente.