In al patrulea trimestru Google si-a triplat profitul net, inregistrand 1 miliard de dolari (770 milioane euro), fata de nivelul de 370 milioane dolari (285 milioane euro) in 2005, relateaza Bloomberg.
Aceasta crestere se datoreaza in parte unei modificari a esalonarii platii impozitelor la sfarsit de an. Este pentru prima data cand Google inregistreaza profituri nete trimestriale de un miliard de dolari.
Veniturile obtinute din publicitatea prin paginile proprii au crescut cu 80%, ajungand la aproape 2 miliarde dolari (1,5 miliarde euro).
Veniturile provenite din mesajele publicitare plasate pe site-urile partenere (care utilizeaza sistemul de plasare automata a mesajelor publicitare) s-au ridicat la 1,2 miliarde dolari (900 milioane euro), ceea ce reprezinta o crestere de 50% fata de aceeasi perioada a anului 2005. Site-urile partenere ale Google primesc 80% din aceasta suma.
Vanzarile internationale au reprezentat 44% din venitul inregistrat de Google in trimestrul patru. Google detine 70% din piata cautarii pe Internet din Franta, Germania si Marea Britanie, potrivit companiei de analizarea a traficului pe Internet ComScore Networks.
Google a inregistrat un profit anual de 3 miliarde dolari (2,3 miliarde euro) in 2006, dublu comparativ cu 2005 cand a inregistrat un profit de aproape 1,5 miliarde dolari (1 miliard euro).
Cifra de afaceri a Google a depasit 10 miliarde de dolari (7,7 miliarde euro) in 2006.
Costurile totale ale Google, incluzand cheltuielile de dezvoltare, cercetare si marketing au crescut cu 59% in ultimul trimestru.
„Succesul pe care l-am avut in 2006 este rezultatul investitiilor pe care le-am facut in 2005 si la inceputul lui 2006”, a declarat Eric Schmidt, CEO al Google.
Actiunile Google au scazut, joi, cu aproape 6% in ciuda rezultatelor financiare pozitive ale companiei. In 2006, actiunile companiei au inregistrat o crestere de peste 8%.