Lee Kai-Fu, presedintele Google pentru China, a declarat intr-un interviu ca 200 de angajati vor fi adaugati portofoliul existent de 600, in cursul lui 2008, si ca nivelul de angajari va fi mentinut pentru urmatorii 3, pana la 5 ani. Noile joburi vor fi in departamentele de tehnologie, de vanzari si marketing, iar jumatate din ele se vor adresa absolventilor de facultate.
Google, liderul global in furnizarea de servicii de Internet si unul din cele mai populare locuri de munca printre absolventii de facultate, a angajat 800 de persoane la nivel global, in fiecare din ultimele doua trimestre.
Google, al doilea motor de cautare din China, in urma liderului local Baidu.com Inc., isi va mari de asemenea cheltuielile promotionale pentru produse precum Google Maps si serviciul sau de e-mail, Gmail.
„Nu veti vedea reclame pentru Google pe TV, dar veti vedea din ce in ce mai multe promotii si publicitate pentru produsele noastre pe site-urile chinezesti. Compania va incerca, de asemenea, sa incheie mai multe parteneriate cu operatorii de site-uri Web pe liniile deja existente, cum ar fi parteneriatul cu Sina.com, pentru stiri, publicitate si servicii de cautare”, a afirmat Lee Kai-Fu.
Scopul Google este de a-si mari veniturile de publicitate in China, unde milioane de tineri adopta in pondere din ce in ce mai mare serviciile de cumparaturi pe Internet.
„Publicitatea este principalul furnizor de venituri din China pentru Google, la fel ca in orice alt loc din lume. Eu cred ca publicitatea online din China are un potential de piata mare”, a mai spus presedintele Google pentru China.
Serviciile de publicitate asociata cautarii au adus aproape toate veniturile Google de anul trecut, circa 16,6 miliarde de dolari. La sfarsitul lui martie, compania avea 19.156 angajati, inclusiv cei 1.500 care s-au alaturat companiei in urma achizitiei DoubleClick din martie.