Logoul motorului
de cautare online american este interactiv si prezinta mai multe scene din una
dintre cele mai celebre povesti ale fratilor Grimm, „Scufita Rosie”. Este suficient ca utilizatorul sa
faca click pe butonul din partea dreapta a logoului pentru a vedea aceste scene,
care sunt diferite capitole ale povestii, relateaza Mediafax.
Fratii Grimm – Jacob (1785 – 1863) si Wilhelm Grimm (1786 – 1859) – au fost
academicieni, lingvisti si folcloristi. Cele mai celebre volume lansate de ei
cuprind multe basme si povesti populare culese din Europa, precum „Cenusareasa”,
„Printul broscoi”, „Hansel si Gretel”,
„Rapunzel”, „Rumpelstiltskin”, „Alba ca Zapada”.
Fratii s-au nascut
in orasul german Hanau si s-au mutat apoi in Steinau. Moartea tatalui lor, in
1796, i-a adus in saracie si i-a afectat foarte multi ani. Au urmat cursurile
Universitatii din Marburg, unde istoricul si juristul Friedrich von Savigny
le-a starnit interesul pentru filologie si studii germanice – un domeniu in
care sunt considerati pionieri -, dar si gustul pentru folclor.
Povestile culese
de Fratii Grimm sunt celebre si in zilele noastre, fiind disponibile in peste
100 de limbi straine si cunoscand numeroase adaptari cinematografice, atat
animate – dintre care cele mai cunoscute sunt semnate de Disney -, cat si cu
actori reali.
La jumatatea
secolului al 20-lea au fost utilizate ca material de propaganda de catre al
Treilea Reich, in timp ce, mai tarziu, anumiti psihologi le-au reconfirmat
valoarea, in ciuda unor scene crude si violente din unele versiuni originale
care au fost ulterior cenzurate – considerandu-se a nu fi potrivite pentru
copii.
Google isi schimba
logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate
care a schimbat lumea.