- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Grupul RTC si-a facut call-center pentru outsourcing, in valoare de 0,6 mil. euro

04 Jun, 12:29 • Redactia DailyBusiness
Sistec-SBsol, divizia IT a RTC Holding, a lansat un call-center care va oferi servicii outsourcing pentru retail, distributie, servicii financiare, asigurari si turism, in cadrul unei investitii care va atinge valoarea de 600.000 euro, au anuntat luni oficialii companiei.
Grupul RTC si-a facut call-center pentru outsourcing, in valoare de 0,6 mil. euro

Costul investitiei SBsol se ridica la aproximativ 100.000 euro in prima faza, iar investitia totala va atinge 600.000 euro, spun oficialii companiei, echipamentele necesare fiind puse la dispozitie de catre Cisco.

Serviciile de call-center ale Sistec-SBsol vizeaza pietele din Europa de vest, precum Marea Britanie, Germania sau Franta, conform oficialilor RTC Holding.

„Outsorcing-ul este unul dintre beneficiile globalizarii si este generat de nevoia companiilor din zona dezvoltata a Europei, in cazul de fata, de optimizare a proceselor de business. Practic, o companie din Germania, spre exemplu, poate apela la Call-Center-ul SBsol pentru orice activitate care poate fi desfasurata de o companie partenera (helpdesk, market surveys, data entry sau data research, de exemplu)”, considera Augustin Dragan, presedinte Sistec-SBsol.

Pana la sfarsitul anului, SBsol se asteapta sa desfasoare servicii de outsourcing pentru cel putin 2 clienti externi. In piata locala, compania poarta discutii pentru preluarea de noi clienti interesati de externalizarea serviciilor de Call-Center.

Centrul SBsol are in prezent aproximativ 30 de angajati pe subdivizii de Back Office, Contact Center sau Help Desk, componente specifice outsourcing-ului. Printre clientii actuali ai Centrului se numara o parte a companiilor din RTC Holding, companii din domeniul IT sau compania de vanzari prin catalog, OTTO.

„In ultimul an s-a semnalat o depasare a outsorcing-ului dinspre Asia, in special India, inspre Europa de Est este de parere seful companiei membru RTC Holding.

Contactati de catre DailyBusiness, oficialii RTC au declarat ca investitiile totale, per angajat al call-center-ului, ajung la aproximativ 2.000 euro si se vor derula pana la sfarsitul anului in curs, costurile destinate personalului cuprinzand echipamente IT si servicii de training.

„Pana la sfarsitul anului, centrul BPO (business process outsourcing – n.r.) al SBsol trebuie sa ajunga la 100 de angajati pentru a face fata cresterii businessului”, a spus Auustin Dragan, presedintele companiei.

La sfarsitul lunii martie, Octavian Radu, presedintele RTC Holding, anunta ca Sistec-SBsol este una dintre cele trei companii, alaturi de Mobishop si compania de logistica TCE, pe care intentioneaza sa le vanda in decursul acestui an.

Oficialii companiei au declarat luni, pentru DailyBusiness, ca in prezent „negocierile de vanzare a diviziei au ramas in acelasi stadiu ca si in luna martie”.

La nivel european outsourcing-ul reuseste sa genereze cifre de afaceri in crestere. Doar in primul trimestru al anului surse independente apreciaza ca firmele care ofere servicii de BPO au atins venituri de peste 2 miliarde euro, conform RTC.

Sistec-SBSol a inregistrat afaceri de peste 11 milioane euro anul trecut, iar oficialii companiei prevad o crestere la 14 miloane euro pentru acest an.