Expozitia a debutat joi si dureaza pana duminica, 5 noiembrie. Tariful platit de fiecare companie expozanta se ridica la 2.500 euro/camera, in proiect fiind incluse 30 de camere. Alte venituri provin din taxele de intrare (30 RON/persoana), la eveniment fiind asteptati peste 3.000 de vizitatori, conform Sorinei Muresan.
Investitia realizata de firma organizatoare de evenimente pentru acest eveniment a depasit cateva zeci de mii de euro, a adaugat ea, apreciind ca valoarea totala a produselor expuse ajunge la circa 1 milion de euro.
Acest eveniment este o oportunitate de a intra in contact cu publicul cunoscator, au spus reprezentanti ai expozantilor. Printre cei 17 expozanti, distribuitori si producatori de echipamente audio si video de inalta performanta pentru locuinte private se numara companii precum Avitech, Audio Bronx, Bang&Olufsen (B&O), High End Audio, Lotus Telecom, Philips, Sony si Toshiba.
Daca unele companii se asteapta sa incheie contracte de cumparare a produselor, altele vad expozitia mai degraba ca pe o ocazie de a-si promova imaginea.
„Nu dorim sa vindem la HIFIarena”, a spus pentru DailyBusiness Paul Hafner, presedintele distribuitorului de echipamente si solutii pentru instalatii electronice High End Audio, eventualii vizitatorii interesati fiind invitati la showroom.
O parere asemanatoare o au si cei de la Bang&Olufsen, producator danez de echipamente audio de inalta fidelitate. „Dorim sa educam gustul publicului, sa il informam in directia aceasta”, spune Catalin Bindea, manager de marketing la B&O Romania.
Totusi, cei de la Lotus Telecom, tot un brand romanesc ca si High End Audio, gandesc un pic diferit. „Asteptam vizitatori dornici sa cumpere”, spune Ana Maria Topala, account manager la aceasta companie.
Cel mai nou produs al Lotus Telecom, difuzorul Jamo R909, adica un set de boxe de podea, costa 10.000 de euro, a fost lansat anul acesta pe piata romananeasca, iar reprezentantii companiei se asteapa sa vanda cel putin un set la acest eveniment. „In cadrul altor expozitii am vandut produse mai scumpe, de circa 32.000 de euro”, povesteste Topala, care nu crede ca pretul ar fi o problema pentru vizitatorii atenti la calitatea sunetului.
Echipamentele de inalta performanta sunt in general expuse in showroom-uri, fiecare distribuitor si producator de astfel de „bijuterii” acustice si video limitandu-se la aceste locatii pentru a intra in contact direct cu clientii. Evenimentele de acest gen sunt vazute totusi drept o oportunitate in plus de a atrage mai multi vizitatori.
„Nu este vorba de produse de serie, obisnuite, care pot fi pastrate in orice conditii”, explica Paul Hafner. Cumparatorii doritori de astfel de solutii nu cauta in magazine aglomerate sisteme audio sau video de mare fidelitate, in primul rand pentru ca este vorba despre sisteme personalizate, sisteme construite si montate in functie de proprietatile si detaliile fiecarei locuinte in parte, si, evident, de preferintele clientilor, continua Hafner.
In afara de produsele clasice, ca difuzoare, boxe, televizoare, casti, grupate sau nu in siteme de home cinema, firmele expozante prezinta si alte accesorii. Un exemplu il constituie fotoliul reglabil Cineak, comercializat de Avitech. Avand preturi cuprinse intre 2.500 si 3.000 de euro, astfel de fotolii sunt preferate de cei care isi amenajeaza o camera in stilul „home-cinema”, dupa cum explica Ionut Popescu, sales account manager la Avitech.
O camera cu adevarat bine amenajata in sensul unui cinema personal nu se poate lipsi de pereti si de o podea corespunzatori, spun specialistii. Peretii acustici constau intr-un material special care se ataseaza zidului din camera, ajutand la amplificarea sunetului.”Este un concept nou in Romania”, spune Popescu despre peretele acustic. Oamenii nu cunosc suficient de bine acest produs si importanta lui, dar gustul publicului pentru sisteme de home cinema se dezvolta iar treptat vor intelege sa aprecieze niste dotari complete, continua el.
Ce fel de vizitatori asteapta expozantii? Vor fi probabil si oameni curiosi si necunoscatori, amatori, dar foarte multi sunt vizitatori sunt pasionati de aceste dispoztive, oameni care au o educatie in domeniul sunetului si al imaginii, care stiu sa aprecieze calitativ fiecare detaliu al serviciilor acustice si imagistice aduse de aceste produse, este de parere Catrinel Burghelea, account executive la Image Promotion, agentia de relatii publice a Expotek
Un profil al cumparatorului? In cazul B&O cel putin, „clientul tipic are in jur de 25-35 de ani, studii superioare, se plimba mult si are gusturi bune, rafinate”, povesteste Bindea, in timp ce Hafner apreciaza ca oamenii care cunosc, apreciaza si cumpara echipemente de inalta fidelitate nu au neaparat o anumita varsta sau ocupatie. Se pare astfel ca singurele conditii raman venitul permisiv si gustul bine format.