„Pe parcursul ultimilor ani, cifra de afaceri a companiei Teletrans a avut o evolutie constant crescatoare, datorata atat cresterii volumului serviciilor prestate catre Transelectrica, cat si largirii portofoliului de clienti terti. Chiar daca in acest an situatia macroeconomica interna si internationala este destul de dificila, mizam pe o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 10% fata de cifra de afaceri neta din 2008, care s-a ridicat la aproximativ 8,6 milioane de euro. In ceea ce priveste profitul, nivelul acestuia inregistrat in 2008 se ridica la 0.85 milioane de euro, iar pentru 2009 ne propunem o crestere de aproximativ 15%„, a declarat Horia Hahaianu.
Potrivit acestuia, cea mai mare pondere din serviciile Teletrans este reprezentata de servicii de telecomunicatii care reprezinta 69% din veniturile totale, restul de 30% revenind serviciilor de IT si informatica de proces.
„Multe schimbari au intervenit anul acesta in mediul de afaceri romanesc, pe fondul situatiei economice actuale. Criza economica a avut o anumita influenta asupra coordonatelor de business, inclusiv a portofoliului de clienti. Unii clienti isi restrang activitatile, renunta sau vand partial anumite tronsoane de retea si, prin urmare, anumite nevoi dispar. Este influentat astfel volumul colaborarii dintre companiile implicate”, a precizat Hahaianu.
Teletrans estimeaza ca in trei ani clientii externi de business vor reprezenta jumatate din afacerile sale, in prezent 80% din afacerile sale provenind din furnizarea de servicii companiei Transelectrica.
In ceea ce priveste piata locala de telecomunicatii, reprezentantul Teletrans este de parere ca procentul de acoperire a serviciilor la nivel national nu este satisfacator, dar este unul realist. „In Romania, rata de penetrare a serviciilor continua sa creasca, dar este in continuare una dintre cele mai scazute rate din Uniunea Europeana, trebuie sa acceleram pentru a acoperi aceasta diferenta tehnologica”, a explicat Hahaianu.
„Daca pana in acest moment, piata s-a dezvoltat destul de mult, evolutia acesteia in 2009 a avut un curs relativ diferit fata de anii precedenti. Cert este ca, per global, a scazut consumul de servicii telecom si se previzioneaza o crestere a internetului in banda larga, disponibil acum si in varianta prepaid. Potentialul pietei poate fi asadar exploatat, depinde de flexibilitatea si adaptabilitatea fiecarui jucator la cerintele pietei”, a continuat el.
Teletrans are un numar de 238 angajati, dintre care 106 sunt in Bucuresti si 132 in tara. Compania detine un numar de 4 agentii, localizate in Bacau, Craiova, Timisoara, Cluj, si 4 centre in Bucuresti, Pitesti, Sibiu si Constanta.