In general, companiile care au cheltuieli anuale mai reduse cu telecomul si IT-ul si-au programat scaderi usoare de bugete. Cele care investesc zeci de milioane de dolari anual pentru aceasta zona vor sa isi creasca usor bugetele, asa ca valoric, pe piata, vor fi cheltuieli totale cu 20% mai mari.
Mai mult, peste 56% din respondenti la studiu spun ca vor sa creasca investitiile in tehnologii mobile si wireless in acest an pentru a-si echipa personalul si a imbunatati eficienta operatiunilor, in timp ce 34% din respondenti spun ca investitiile vor fi similare celor din 2010.
Studiul arata ca hotelierii sunt dispusi sa isi majoreze cheltuielile cu tehnologiile mobile in special pentru ca majoritatea vad in asta un avantaj competitional pentru propriul business, prin imbunatatirea experientei clientilor. Cand vine vorba de investitii in tehnologii mobile si wireless, 76% din hotelieri spun ca sunt motivati de imbunatatirea experientei clientului, dar tot peste 70% investesc in tehnologiile mobile pentru a imbunatati relatiile de servicii cu clientii.
De altfel, 58% din cei care folosesc tehnologii mobile in prezent spun ca au observat o imbunatatire a satisfactiei clientilor. Studiul Motorola mai releva ca peste 60% din respondeti au in plan sa introduca diferite capabilitati video, cum ar fi facilitati de video-conferinte sau transmisii video in zonele de acces public.
Daca introducerea tehnologiilor mobile si wireless au un efect pozitiv asupra satisfactiei clientilor, inarmarea angajatilor cu diferite device-uri mobile, ca smartphone-urile sau tabletele, are un efect benefic si asupra productivitatii muncii.
59% din respondenti afirma ca utilizarea actuala a tehnologiilor mobile au crescut productivitatea angajatilor, iar 55% au observat o imbunatatire a vanzarilor. Managerii, personalul care se ocupa de securitate si cel de customer service sunt categortiile de personal care utilizeaza cel mai des tehnologii mobile sau wireless.
Tabletele si castile voIP sunt dispozitivele pentru care hotelierii planuiesc cele mai mari investitii pana in 2012.
Studiul a luat in calcul raspunsurile a peste 160 de manageri din industria hoteliera.