HP a reusit aceasta crestere in conditiile in care produsele sale targeteaza in special clientii persoane fizice.
Pe locul 2 s-a clasat Dell, care a inregistrat la finele lui 2008 o cota de circa 15%. Spre deosebire de HP, Dell se axeaza in special pe clientii business, care din cauza crizei economice internationale, au devenit in ultima perioada mai reticenti in a investi in tehnologizare.
Locul 3 a fost ocupat de Acer, care dupa o crestere cu circa 3 puncte procentuale, a cumulat o cota de piata de aproape 11%, apropiindu-se astfel de locul 2. Principalul motor de crestere al taiwanezilor de la Acer l-a reprezentat segmentul de netbook-uri.
Pe locul 4 s-a clasat la nivel global, la finele lui 2008, producatorul de PC-uri Lenovo. Acesta, dependent si el de clienti business, a pierdut circa 0,1 puncte procentuale cota de piata pana la 7,4%.
Pe 5 s-a situat Toshiba, cu o cota de 4,6%, in crestere de la 4,1%, in timp ce locul 6 este tinut de Asustek Computer.